Skip to main content
Home
About repository
Contact
Instructions and manuals
Hrvatski
University of Zagreb Faculty of Teacher Education
Digital repository
Browse
By Author
By Year
By Organizational unit
By Scientific field
By Object type
All documents
More...
Advanced search
Upload
Search Term
this repository
all repositories in DABAR
Warning message
This object is not active. Metadata may not display correctly.
master's thesis
Dječja kreativnost u području likovnog stvaralaštva
Details
Title
Dječja kreativnost u području likovnog stvaralaštva
Abstract
Kreativni potencijal boravi u svakome djetetu, a hoće li se aktivirati i pokazati u svome punome sjaju, ovisi o mnogo različitih čimbenika. Kreativni pojedinci ključni su za budućnost cjelokupnoga društva jer stvaraju nove i originalne proizvode, u materijalnoj i duhovnoj sferi. Likovne aktivnosti kod djece razvijaju sposobnost kreativnog rješavanja problema različitim sredstvima izražavanja pa je njihova uloga nezamjenjiva. U nastavnome procesu treba poštovati individualnosti svakoga učenika i tolerirati različite pristupe problemu jer nastavnici imaju značajan utjecaj na kvalitetu kreativne imaginacije budućih generacija. Cilj istraživanja, koje je provedeno u sklopu izrade diplomskoga rada, bio je ispitati prisutnost elemenata kreativnog mišljenja s obzirom na dob (razred) i spol učenika te prisutnost šablonskih rješenja pri nastavljanju zadanih slikovnih poticaja s obzirom na spol učenika. Istraživački uzorak sastojao se od 89 učenika prvih i četvrtih razreda osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog u Ivancu. U ispitivanju prisutnosti elemenata kreativnog mišljenja korišten je Urban i Jellenov „Test kreativnog mišljenja“ koji je temeljen na crtanju s određenim slikovnim poticajima. Rezultati su pokazali kako nema razlike u zastupljenosti kreativnog mišljenja s obzirom na dob (razred) i spol učenika te da učenici četvrtih razreda češće iskazuju određene elemente kreativnog mišljenja. Istraživanje je također pokazalo da su kod učenika prvih i četvrtih razreda najviše iskazani elementi kreativnog mišljenja nastavljanje i primjerenost naslova, dok su najmanje iskazani pokazatelji smisla za humor i perspektiva. Prema dobivenim rezultatima nema razlike u odnosu na motive koje djeca razvijaju iz slikovnih poticaja (s obzirom na spol djeteta). Najveći je broj učenika na testu ostvario prosječan broj bodova. Rezultati ukazuju na to da je danas visoko kreativni potencijal prisutan kod malog broja djece.
Subjects
kreativnost, dječja likovna kreativnost, test kreativnog mišljenja, creativity, children’s artistic creativity, Test for Creative Thinking, UMJETNIČKO PODRUČJE
The object has been removed.