Povezanost digitalnih aplikacija za tjelesno vježbanje s kineziološkom aktivnošću adolescenata
Povezanost digitalnih aplikacija za tjelesno vježbanje s kineziološkom aktivnošću adolescenata
Ivana Dubovečak
Osnovni cilj doktorske disertacije je utvrditi u kojoj je mjeri kineziološka aktivnost adolescenata povezana s korištenjem digitalnih aplikacija za tjelesno vježbanje. Željelo se utvrditi je li kineziološka aktivnost adolescenata uvjetovana s pozitivnim stavom prema korištenju digitalnih aplikacija za tjelesno vježbanje te je li kineziološka aktivnost povezana s regionalnom pripadnošću i socijalnim statusom obitelji. U svrhu analize podataka, koristila se deskriptivna statistika,...
Povezanost i razlike u pokazateljima aerobne sposobnosti i kvalitete života učenika primarnoga obrazovanja u makroregijama Republike Hrvatske
Povezanost i razlike u pokazateljima aerobne sposobnosti i kvalitete života učenika primarnoga obrazovanja u makroregijama Republike Hrvatske
Leona Roca
Na kvalitetu života utjecaj imaju različiti čimbenici koji su povezani s tjelesnom spremom, sastavom tijela i tjelesnim aktivitetom. Cilj ovoga istraživanja jest utvrđivanje povezanosti kvalitete života s aerobnom funkcionalnom sposobnosti te utvrditi razlike s obzirom na stupanj uhranjenosti kod učenika primarnoga obrazovanja. Istraživanjem je obuhvaćen stratificirani uzorak učenika podijeljen prema tri makroregije Republike Hrvatske (Kontinentalna, Grad Zagreb, Jadranska). U...
Povezanost kvalitete suradnje i psiholoških potreba učitelja razredne nastave zaposlenih u redovitoj nastavi i produženom boravku s njihovim poslovnim i životnim zadovoljstvom
Povezanost kvalitete suradnje i psiholoških potreba učitelja razredne nastave zaposlenih u redovitoj nastavi i produženom boravku s njihovim poslovnim i životnim zadovoljstvom
Ivana Olujić
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kvalitetu suradnje učitelja razredne nastave zaposlenih u redovitoj nastavi i njihovih kolega učitelja zaposlenih u produženom boravku, kao partnera u učiteljskom poslu. Pored navedenog, cilj je bio detektirati sve aspekte njihove suradnje te ispitati postoje li statistički značajne razlike u razini suradnje, zadovoljenju temeljnih psiholoških potreba, kao i razini poslovnog i životnog zadovoljstva ove dvije grupe učitelja. Nadalje, cilj je...
Povezanost rukometa kao kineziološke aktivnosti i subjektivne dobrobiti adolescenata
Povezanost rukometa kao kineziološke aktivnosti i subjektivne dobrobiti adolescenata
Marina Lujić
Subjektivna je dobrobit dobar indikator psihološkoga zdravlja i općega stanja pojedinca. Visoke razine subjektivne dobrobiti evidentirane su u adolescenata koji su redovito tjelesno aktivni, manje su skloni negativnim emocijama, lakše se nose sa životnim izazovima, niži im je indeks tjelesne mase i iskazuju više razine zadovoljstva životom. Sudionici u ovom istraživanju bili su adolescenti s područja Republike Hrvatske, N = 756, od toga 407 (53,8 %) rukometaša i 349 (46,2 %)...
Radne orijentacije i dobrobit učitelja u glazbenim školama
Radne orijentacije i dobrobit učitelja u glazbenim školama
Melita Ivanković
Cilj ovog rada bio je provjeriti teorijske postavke o povezanosti radnih orijentacija (posao kao izvor prihoda, posao kao karijera i posao kao životni poziv) s dobrobiti i zadovoljstvom poslom učitelja glazbe i učitelja predmetne nastave. Naglasak je bio na ispitivanju uloge zanesenosti kao moguće posredujuće varijable u ovom odnosu i to posebno za predmetne učitelje i posebno za učitelje u glazbenim osnovnim školama. Očekivalo se da će učitelji glazbe imati više rezultate na...
Razredno - nastavno ozračje, samoučinkovitost, angažiranost i zadovoljstvo školom učenika u osnovnoj školi
Razredno - nastavno ozračje, samoučinkovitost, angažiranost i zadovoljstvo školom učenika u osnovnoj školi
Tomislava Vidić
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kako učenici doživljavaju razredno-nastavno ozračje, koliko su samoučinkoviti, angažirani i zadovoljni školom te razlikuju li se u tim percepcijama s obzirom na spol, razred i postignute zaključne ocjene. Uz to, istraživanjem se nastojala ispitati uloga samoučinkovitosti i angažiranosti u odnosu između razredno-nastavnog ozračja i zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 685 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole, a u...
Uloga konstruktivističkog učenja, nastavničke interakcije i samoučinkovitosti u dosadi na nastavi kod učenika osnovnog obrazovanja
Uloga konstruktivističkog učenja, nastavničke interakcije i samoučinkovitosti u dosadi na nastavi kod učenika osnovnog obrazovanja
Lidija Rudić
Teorijski dio rada obuhvaća definicije i pregled glavnih pojmova koji su relevantni za cilj i probleme ovoga istraživanja. U teorijskoj i povijesnoj analizi objašnjen je i definiran pojam dosade, sistematizirane su teorije i vrste dosade, objašnjeno je pojmovlje konstruktivističkoga učenja i nastave s različitih teorijskih perspektiva, navedene su i objašnjene podjele konstruktivizma te su sistematizirana osnovna obilježja konstruktivističkoga učenja i nastave, kao i dobrobiti...
Uloga kvalitete suradnje i samoučinkovitosti u objašnjenju poslovnoga i životnoga zadovoljstva učitelja matematike
Uloga kvalitete suradnje i samoučinkovitosti u objašnjenju poslovnoga i životnoga zadovoljstva učitelja matematike
Ružica Soldo
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost kvalitete suradnje, samoučinkovitosti te zadovoljstva poslom i životom kod učitelja matematike u osnovnoj školi. Očekivalo se da su sve dimenzije kvalitete učiteljske suradnje i samoučinkovitost pozitivno povezani sazadovoljstvom životom i poslom učitelja, te da je samoučinkovitost posredujuća varijabla u odnosu između kvalitete suradnje i životnog i poslovnog zadovoljstva.U istraživanju je sudjelovalo 500 učitelja (11%) i...
Uloga razredne klime, konstruktivističkoga učenja i učeničke upotrebe digitalnih medija u kvaliteti osnovnoškolske nastave
Uloga razredne klime, konstruktivističkoga učenja i učeničke upotrebe digitalnih medija u kvaliteti osnovnoškolske nastave
Katarina Vanek
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu razredne klime, konstruktivističkoga učenja i učeničke upotrebe digitalnih medija u kvaliteti osnovnoškolske nastave, tj. učeničku percepciju o tim konstruktima kojima su se željele ispitati i značajke s obzirom na učenička demografska obilježja utvrđivanjem razlika. Sudjelovalo je 1028 učenika 7. i 8. razreda u Hrvatskoj. Rezultati statističke obrade podataka ukazuju da učenici ispodprosječno procjenjuju kvalitetu nastave i...
Uloga samoregulacije u predškolskoj dobi u dobrobiti, stresu i školskom uspjehu srednjoškolaca
Uloga samoregulacije u predškolskoj dobi u dobrobiti, stresu i školskom uspjehu srednjoškolaca
Zdenka Brebrić
Cilj istraživanja bio je ispitati predviđa li odgađanje zadovoljstva mjereno u dobi od 6 godina kasniji školski uspjeh, stres i dobrobit na kraju srednje škole povrh spola i mentalnih sposobnosti. Također je ispitana uloga strategija suočavanja sa stresom u odnosu između odgode zadovoljstva i navedenih varijabli. U istraživanju je sudjelovalo 170 sudionika, od toga 94 djevojke i 76 mladića, učenika 3. i 4. razreda srednje škole. Istraživanje je bilo longitudinalnog tipa i...
Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika
Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika
Petra Karabin
Ovim istraživanjem želi se utvrditi ostvarenosti odgojnih i obrazovnih ishoda korištenjem robotom kao nastavnim materijalom na nastavi Engleskoga kao stranoga jezika te usto utvrditi stav učenika prema korištenju robotom i ispitati njihovu motivaciju u takvome učenju. U obliku kvazieksperimentalnog istraživanja mješovitom metodom istraživanja (upitnik za mjerenje motivacije učenika uz uporabu različitih nastavnih materijala prema ARCS modelu, ispit znanja, polustrukturirani...
Značaj socijalne kompetencije i kvalitete prijateljstva kao prediktora kvalitete školskoga života adolescenata
Značaj socijalne kompetencije i kvalitete prijateljstva kao prediktora kvalitete školskoga života adolescenata
Andrej Maras
Ovo istraživanje imalo je za cilj ispitati kako adolescenti (6.- 8. razreda) opažaju vlastite socijalne kompetencije, kvalitetu prijateljstva i kvalitetu školskoga života te u kojoj mjeri socijalne kompetencije i kvaliteta prijateljstva doprinose objašnjenju kvalitete školskoga života. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 1009 učenika iz 14 osnovnih škola Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati istraživanja su pokazali kako postoji pozitivna povezanost između nekih...