Abstract | Kroz sedam testova u ovom istraživanju koja su mjerila bazične
motoričke sposobnosti (četveronožno kretanje unatrag, koraci u stranu, pretklon u
sjedećem položaju, skok u dalj iz mjesta, podizanje trupa iz sjedećeg položaja,
stajanje na lijevoj nozi, stajanje na desnoj nozi), te uz tri testa kojima se procjenjivala
uspješnost u gimnastičkim specifičnim znanjima (greda, preča i parter), na uzorku od
34 ispitanika (8 dječaka i 26 djevojčica) dobivena je slaba i umjerena povezanost.
Najveća povezanost pozitivnog smjera pokazala se u odnosu grede i motoričkih
testova stajanja na lijevoj, odnosno desnoj nozi, potom ruča i podizanje trupa iz
sjedećeg položaja, ruča i skoka u dalj iz mjesta, partera i četveronožnog kretanje
unatrag, te pretklona u sjedećem položaju. Djeca koja ostvare bolje rezultate u
bočnom kretanju na parteru imaju veće predispozicije za bolju uspješnost u
izvođenju vježbi na parteru. Ukupna ocjena dobivena zbrojem triju ocjena tehničkih
elemenata pokazuje pozitivno značajnu povezanost sa stajanjem na lijevoj nozi,
zatim pretklonom trupa, podizanje trupa iz sjedećeg položaja, četveronožnim
kretanjem unatrag, te održavanjem ravnoteže na desnoj nozi. Iz navedenih
međusobnih veza vidljivo je da su ispitanici s bolje postignutim rezultatima u
ravnoteži na lijevoj nozi, fleksibilnosti, repetitivnoj snazi i koordinaciji imali veću
uspješnost u ukupnom zbroju tehničkih elemenata grede partera i ruče. Uz testove
koje smo primijenili u ovom istraživanju, potrebno je primijeniti i testove za
procjenu statičke snage. Testovi se mogu koristiti u trenažnom programu prilikom
praćenja i provjeravanja napretka motoričkih sposobnosti djece sportske gimnastike. |
Abstract (english) | Through seven tests in this study that measured the basic motor
skills (four-legged moving backward, side steps, bend in a sitting position, long
jump, raising the body from a seated position, standing on the left leg, standing on
the right leg, and with the three tests that evaluate the performance of the gymnastic
specific knowledge (beams, uneven bars and floor), on a sample of 34 respondents (8
boys and 26 girls) was given the weak and moderate correlation. The highest
correlation positive direction shown by reference was beams and motor test standing
on the left and then on the right leg, then then uneven bars and raising body from a
seated position, uneven bars and raising and long jump, floor and four-legged
moving backward. Children who achieve better results in lateral movement on the
floor have a greater predisposition for better success in exercises on the floor.
Overall rating obtained by the sum of three technical elements showing a positive
significant association with a stop on the left leg, then a forward bend troops, raising
troops from sitting, four-legged movement backward, and maintain the balance on
the right leg. For these interconnections, it is evident that respondents with better
results achieved in the balance on the left leg, flexibility, repetitive strength and
coordination had greater success in the total sum of the technical elements of the
beam and the floor exercise. In addition to the tests that we have applied in this
study, it is necessary to apply the test to assess the static strength. Tests can be used
in the training program checking the progress of children motor skills. |