Abstract | U ovom radu govori se o važnosti i pozitivnim karakteristikama igara. Govori se o tome kako igre utječu na cjelokupan razvoj djeteta. Utječu na kognitivni razvoj, razvoj govora, socijalno emocionalni i psihomotorni razvoj. Ako je dijete sretno dok se igra, pozitivno stanje uma poboljšava kakvoću moždanog razvoja. Iz tog razloga je važno koristiti igre u nastavi. Igre koje se koriste u nastavi, zamišljene za poučnoedukativni kontekst, pod budnim nadzorom učitelja nazivamo didaktičkim igrama. U ovom radu je provedeno istraživanje na učiteljima sa svrhom da se pokuša samim istraživanjem dovesti do toga da si postave pitanje trebaju li više poraditi na osmišljavanju zanimljivije nastave za svoje učenike, a druga svrha je bila istraživanje različitih igara te pokušaj ostvarivanja različitih ishoda kroz raznovrsne igre. U ovom radu se mogu pronaći didaktičke igre koje se mogu koristiti na satovima obrazovnih predmeta (Hrvatski jezik, Matematika, Priroda i društvo) u prvom i drugom razredu osnove škole. Odabrano je nekoliko ishoda koje moraju učenici (prvi i drugi razred osnovne škole) ostvariti. Zatim je za svaki ishod nabrojano i opisano nekoliko igara kojima je moguće ostvarenje tog ishoda. Osim toga tijekom izrade ovog rada provedeno je istraživanje na učiteljima razredne nastave koji su odgovarali na pitanja vezana uz didaktičke igre. Iznijeli su svoje mišljenje o važnosti korištenja igara na nastavi te su napisali gdje pronalaze igre koje koriste. Učitelji su također prokomentirali nekoliko igara koje se nalaze u ovom radu. Iznijeli su svoje mišljenje o opisanim igrama te su ocijenili bi li te igre ostvarile zadane ishode. |
Abstract (english) | The main topics discussed in this paper are the importance of games and all of their advantages, as well as their contribution to the development of children. It is evident that games affect child's speech, cognitive development, sociological, emotional and psychomotor progress. Happiness that children experience while playing can improve the wellbeing of the brain, stimulating it to function properly. That is one of the reasons why it is crucial for games to be included in lectures, especially in younger years. Such games, with instructive - educational intent and performed
under the watchful eye of teachers, are called didactic games. This paper presents a research that was conducted on teachers with two purposes - to encourage teachers to ponder about more interesting ways of presenting the material to their pupils, and to explore various sorts of games and the possibility of presenting study material through them. This paper covers games that can be used in educational subjects, such as Croatian, Math, Nature and society, in first and second grade of primary school. A few outcomes have been chosen, which should be achieved by first and second graders. Furthermore, games have been chosen for each outcome, described in detail. Regarding the teachers participating in the research about the didactic games - their part was to introduce their opinion on such games, comment on some of the games mentioned in this paper, and grade them according to their opinion. |