Abstract | U današnje se vrijeme informacijske i komunikacijske tehnologije sve više i brže razvijaju, a samim time sve više ulaze u živote ljudi, pa tako mijenjaju i način shvaćanja svijeta u kojem ljudi žive. Opće je poznato da u 21. stoljeću većina zanimanja zahtijeva razumijevanje i primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija radi veće produktivnosti i efikasnosti. Djeca suvremenog svijeta sve su više izložena informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, budući da se rađaju u takvom vremenu i okruženju. Stoga bi valjalo informacijske i komunikacijske tehnologije u školama integrirati na način da učenici uče kako ih učinkovito koristiti. U Hrvatskoj je na snagu stupila nova kurikularna reforma kojom bi se informatika trebala uvesti kao obavezan nastavni predmet u osnovne škole već od 1. razreda. Nastavni predmet Informatika u hrvatskim školama podrazumijeva četiri domene: digitalnu pismenost i komunikaciju, računalno razmišljanje i programiranje, informacije i digitalnu tehnologiju te e-društvo. Smatra se da težište odgojno-obrazovnog procesa u nastavi Informatike treba biti postavljeno na rješavanje problema i programiranje, zato što bi se time poticalo razvijanje računalnog, odnosno apstraktnog, načina razmišljanja koje omogućava razumijevanje, analizu i rješavanje problema, što može biti iznimno korisno u ostalim područjima, pa tako i u svakodnevnom životu. Kao što je u svakodnevnom životu korisno razumijevanje i primjena osnovnih alata za rad na računalu, tako je korisno i poznavanje osnova programiranja, zato što ono potiče razvoj stvaralaštva, inovativnosti te poduzetnosti, a samim time i usvajanje vrijednih znanja koje mogu pomoći i u profesionalnome razvoju. Budući da je danas velik izbor programskih jezika, često je teško odabrati najpogodniji za početno učenje programiranja, posebice u osnovnoškolskom obrazovanju. Programski jezik Python iznimno je jednostavan za početnike radi svoje jednostavne sintakse, iako podržava objektno-orijentirano programiranje. Važno je istaknuti i da je to programski jezik s iznimno širokim područjem primjene, što u nastavi Informatike omogućava korelaciju sa ostalim nastavnim predmetima, čime se učenike može dodatno motivirati. |
Abstract (english) | Nowadays, information and communication technologies are developing more and more rapidly, and as a result, they are increasingly entering the lives of people, thus changing the way people understand the world they live in. It is widely known that in the 21st century, most professions require the understanding and implementation of information and communication technologies for greater productivity and efficiency. Children of the modern world are increasingly exposed to information and communication technologies as they are born in such a time and environment. Therefore, information and communication technologies in schools should be integrated so that students learn how to use them effectively. A new curricular reform has been put into effect in Croatia, which should introduce computer science as a compulsory subject in primary schools since the 1st grade. Teaching subject Informatics in Croatian schools covers four domains: digital literacy and communication, computer thinking and programming, information and digital technology, and e-society. It is considered that the focus of the educational process in the teaching of Informatics should be placed on problem solving and programming, because this would encourage the development of computer, or abstract way of thinking that enables understanding, analysis, and problem solving, which can be extremely useful in other areas, including everyday life. Competence in basic programming is useful in everyday life, as well as understanding and implementation of basic computer tools, because it raises development of creativity, innovation and busyness which leads to acquisition of knowledge useful for professional development. Due to the existence of large selection of programming languages, nowadays is often difficult to choose the most suitable one for beginner programming learning, especially in elementary education. Programming language Python is extremely simple for beginners because of its simple syntax, although it supports object-oriented programming. It is also important to emphasize that this is a programming language with an extremely wide field of implementation, which enables in the teaching of Informatics correlation with other subjects, and it can further motivate students. |