Abstract | Cilj ovog završnog rada je ukazati na to kako glazba utječe na opći razvoj djeteta, odnosno kako utječe na dječji govor, kognitivni, socijalni i emocionalni te motorički razvoj kao i kako utječe na djecu s poteškoćama u razvoju. Razna istraživanja pokazala su kako glazba može imati pozitivne i negativne učinke na djetetov razvoj, pa tako glazba može kod djeteta razviti
složenost govora, proširiti njegov rječnik te produžiti njegovu koncentraciju. Od rođenja, djeca uče o ritmu kroz uspavanke, igrom prstićima, prvim koracima, riječima, raznim pokretnim igrama i brojalicama koje su vezane uz pokret, a to je važno jer se glazbenim igrama mogu razvijati i motoričke sposobnosti, potiče se razvoj centra za govor i ravnotežu, razvija se kreativnost kod djece i sl. Motoričke sposobnosti, poput koordinacije, ravnoteže, preciznosti, brzine i dr. vrlo su važne za dijete te je važno za dijete da se razvijaju od najranije dobi, a može se stimulirati ritamskom sinkroniziranošću. Također učenje sviranja nekog instrumenta može pozitivno utjecati na inteligenciju pojedinca te se mogu razvijati društvene vještine, ljubav prema glazbi, samouvjerenost, disciplina i dr. Vrlo je bitno provoditi glazbeno obrazovanje i u školstvu jer ono sa sobom donosi razne prednosti poput poticanja kreativnosti, pomaže u smirivanju učenika, smanjuje stres i sl. U ovom radu ću se također osvrnuti i na slušanje glazbe, kao jedno od najvažnijih glazbenih aktivnosti koje se mogu provoditi u radu s djecom rane i predškolske dobi. Slušanjem glazbe djecu se potiče na pokret, odnosno ples, ali i pjevanje što utječe na emocionalni i socijalni razvoj djeteta. |
Abstract (english) | The aim of this paper is to point out how music affects the general development of the child,
how it affects children's speech, cognitive, social and emotional, and motor development, as
well as how it affects children with developmental disabilities. Various studies have shown
that music can have both positive and negative effects on a child's development, and so, music
can develop a child's speech complexity, expand his vocabulary and prolong his concentration.
Since birth, children learn about rhythm through lullabies, finger games, first steps, first words,
various movement games and counters related to movement, and this is important because
musical games develop motor skills, encourage the development of speech and balance centers,
develop creativity in children, etc. Motor skills, such as coordination, balance, precision, speed,
etc. are very important for the child and it is important for the child to develop from an early
age, and it can be stimulated by rhythmic synchronization. Also, learning to play an instrument
can positively affect an individual's intelligence and can develop social skills, love for music,
self-confidence, discipline, etc. It is very important to implement music education in school as
well, because it brings with it various benefits such as encouraging creativity, helping to calm
students, reducing stress, etc. In this paper i will also say something about listening to music,
as one of the most important musical activities that can be carried out in working with children
of early and preschool age. Listening to music encourages children to move, to dance, but also
to sing, which affects the emotional and social development of the child. |