Abstract | Srž ovoga rada je prikaz postupka tradicionalnog udomljavanja i adaptacije djevojčice na konkretnom primjeru. Opisan je njezin psihofizički razvoj kroz osamnaest mjeseci, njezin odnos prema udomiteljskoj obitelji, bratu, vršnjacima iz vrtićke skupine, kao i utjecaj susreta s biološkim roditeljima. Ovo istraživanje prikazuje utjecaj ustanova i okoline na pojedinca, njegov emocionalni, kognitivni, tjelesni i socijalni razvoj. Donešeno riješenje i mogućnosti udomljavanja djevojčice u skladu je najboljeg interesa za dijete. Širok je opseg institucija i stručnjaka koji utječu na prosocijalno ponašanje kod djece, a individualnost pojedinca imperativ je kojim se vode u procesu uspješne adaptacije. Uočavamo kako se udomiteljska skrb o djeci mjenjala kroz prošlost te u kojoj se mjeri sukladno tome vršio utjecaj na zakonodavstvo, institucije i civilno društvo. Pitanje kvalitetne skrbi o djetetu pojavilo se poprilično rano što se očituje u mnogobrojnim dokumentima koji se bave tom problematikom, a danas poprima globalne razmjere. Konvencija o pravima djeteta postala je temelj gotovo svih nacionalnih zakonodavstava i vrijednosna osnova za postupanje s djecom koja svojim sadržajem dokazuje važnost pravilnog razvoja i skrbi o djetetu kao najugroženijem članu populacije. Udomiteljstvo se temelji na određenim načelima definirana Zakonom o udomiteljstvu (Zakon o udomiteljstvu, članak 3., N, N 90/11, 78/12) kao što su obiteljsko okruženje, održavanje socijalnih veza, uključenosti korisnika i njegovom najboljem interesu. Podrška okoline, zajednice i stručnjaci imaju veliki utjecaj u socijalizaciji i razvoju pojedinca samim time odgojne ustanove osim socijalizacije kod djeteta razvijaju i osobnost. Više satno provođenje vremena u odgojnoj ustanovi ostavlja trag i u ovom radu, te postupno opisuje i prati socijalnu interakciju pojedinca i vršnjaka u kolektivu. |
Abstract (english) | The essence of this work is a presentation of a procedure of traditional fostering and adaptation of a little girl on the specific example. Her psychophysical development is described through the period of eighteen months, her relation toward her foster-family, brother, peers form kindergarten, such as the influence of the meeting with her biological parents. These research shows the influence of institutions and the surrounding on the individual, his/her emotional, cognitive, physical and social development. A solution and possibilities of fostering of a little girl is brought according the best interest of a child. The range of institutions and experts who influence prosocial behaviour with children is wide, and the individuality of an individual is the imperative which leads them through the process of successful adaptation. We recognize how foster care has changed throughout the history and according to what degree the influence has been performed on the legislation, institutions and civic society. The question about the quality care for a child appeared quite early, which can be seen in numerous documents which deal with such issues, and has been widespread today. The convention about the children rights has become the basis of almost every national legislation and valuable basis for treating children which with its contents proves the importance of proper development and care about the child as the most endangered member of population. Fostering is based on certain principles defined by the Law on Foster Care (Law on Foster Care, a. 3, N, N 90/11, 78/12) such are family surrounding, maintaining social connections, involvements of users and their best interests. The support of the surrounding, community and experts have big influence in socialization and development of individuals just by which educational institutions besides socialization develop personality with a child. Hours and hours spent in the institution leave mark even on this work, and gradually describe and follow social interaction of an individual and a peer in a group. |