Abstract | Cilj ovog istraživanja je otkriti kolika je česta uključenost odgojitelja u projekte povezane s tjelesnom i zdravstvenom kulturom ili povezane s drugim vrtićkim programima. Istraživanje se provodilo putem upitnika koji su ispunjavali sami odgojitelji, a odazvalo se ukupno 264 ispitanika. Upitnik je sadržavao niz pitanja o općim stvarima poput godina, spola, radnog staža, pohađanja seminara ili projekata pa tako i o stečenim kompetencijama odgojitelja u području kineziološke aktivnosti. Kroz uvod i daljnje teorije prikazuju se informacije kojima smo dodatno pojasnili glavne pojmove upitnika. Jedna od njih je projekt gdje je opisano što je projekt, koje su faze projekta, na čemu se temelji te koliko često se provodi u vrtićima. U istraživanju smo se dotakli glavnih dva pitanja koja glase: „Uključujete li se u projekte povezane s tjelesnom i zdravstvenom kulturom?“ i „Uključujete li se u projekte, povezane s drugim vrtićkim programima?“. Odgojitelji su kao moguće odgovore mogli zaokružiti 0 – nikada, 1 – ponekad te 2 – redovito. Rezultati su pokazali da od 264 ispitanika, otprilike četvrtina se nikada ne uključuje u projekte povezane ili ne povezane s tjelesnom aktivnošću. Zatim dvije četvrtine ispitanika se ponekad uključuje u navedene projekte dok njih samo četvrtina se uključuje redovito. Vidljivo je kako se odgojitelji više uključuju u projekte drugih vrtićkih programa nego one koji su povezani s tjelesnom i zdravstvenom kulturom. Na dalje smo se osvrnuli na određene kineziološke kompetencije kao što su: „Sposobnost apstraktnog mišljenja, analize i sinteze“, „Poznavanje karakteristika istraživačkog rada (postavljanje hipoteza, izbor istraživačke metodologije, interpretacija rezultata)“, „Sposobnost za formiranje i vođenje različitih projekata“, „Sposobnost povezivanja s vanjskim ustanovama (drugim vrtićima, zajednicama, različitim organizacijama, institutima, društvima itd.)“, „Komuniciranje na stranom jeziku“. Iz odabranih kompetencija može se uočiti kako su važnost koju ispitanici pripisuju zadanoj kompetenciji ocijenili s brojem 4 (iznimno značajno / vrlo sam osposobljen(a)), svoju sadašnju osposobljenost ocijenili su s 3 (značajno / jesam osposobljen(a)) te svoju željenu osposobljenost ocijenili su brojem 4 ((iznimno značajno / vrlo sam osposobljen(a)). |
Abstract (english) | The aim of this research is to discover the common involvement of educators in projects related to physical and health culture or related to other kindergarten programs. The survey was conducted through questionnaires completed by the educators themselves, and a total of 264 respondents responded. The questionnaire included a number of questions on general issues such as age, gender, work experience, attendance of seminars or projects, including the acquired competencies of educators in the field of kinesiology activities. The introduction and further theories present information that further clarified the main concepts of the questionnaire. One of them is the project where it is described what the project is, what the project phases are, what it is based on, and how often it is implemented in kindergartens. In our research, we addressed the main two questions: “Are you getting involved in projects related to physical and health culture?” and “are you getting involved in projects related to other kindergarten programs?” As possible, educators could round 0 – never, 1 – sometimes and 2 – regularly. The results showed that out of 264 respondents, around a quarter were never included in physical activity-related or non-physical projects. Then two-quarters of respondents are sometimes involved in these projects, while only a quarter of them are regularly involved. It is evident that educators are more involved in other kindergarten programs than those related to physical and health culture. Further, we looked at certain kinesiological competences such as: “Ability to think abstractly, analyse and synthesize”, “knowledge of the characteristics of research work (hypothesis setting, choice of research methodology, interpretation of results)”, “ability to form and manage different projects”, “ability to connect with external institutions (other kindergartens, communities, different organisations, institutes, societies, etc.)”, “Communication in a foreign language”. From the selected competencies it can be observed that they rated the importance attributed to the given competency with number 4 (exceptionally significant/highly trained (a)), rated their current competency with 3 (significant/well trained (a)) and rated their desired competency with number 4 ((extremely significant/highly qualified (a)). |