Title Uloga odgojitelja u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma
Title (english) The role of preschool teachers in the earli recognation of disorders from the autism spectrum
Author Jelena Vdović
Mentor Zlatko Bukvić (mentor)
Committee member Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tea Pahić (član povjerenstva)
Committee member Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2024-09-04, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Specific Pedagogy
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Ovaj završni rad analizira ulogu odgojitelja u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) i potencijalne učinke na razvojne ishode djece. Brojna istraživanja i suvremena pedagoška praksa naglašavaju potrebu ranog prepoznavanja i intervencije kako bi se poboljšale socijalne, jezične i kognitivne vještine djece s dijagnosticiranim poremećajem iz spektra autizma (PSA). Prepoznavanje i intervencije važne su zbog sprečavanja i ublažavanja nepovoljnih razvojnih ishoda djece. Odgojitelji zbog svoje pozicije u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja imaju jedinstvenu priliku, ali i odgovornost prepoznavanja razvojnih odstupanja djece te kreiranje okruženja u kojem će sva djeca napredovati sukladno razvojnim potencijalima i spobnostima. Ovaj rad ukazuje na potrebu provedbe sveobuhvatnih programa obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojitelja i osiguravanja potrebnih ljudskih resursa primjerenim kompetencijama. U osiguravanju primjerene okoline za napredak djece posebnu je pozornost potrebno usmjeriti na partnersku suradnju odgojitelja, roditelja i drugih stručnjaka. Ova suradnja jamči provedbu i dostupnost rane intervencije s programima koji posebno odgovaraju individualnim zahtjevima djece i njihove okoline. Rano prepoznavanje poremećaja iz spektra autizma od strane odgojitelja višestruk je proces. Studije slučaja uspješnog ranog prepoznavanja poremećaja iz spektra autizma (PSA) nude vrijedan uvid u praktičnu primjenu tehnika promatranja, pregleda i procjene. Ove metode, kada se pravilno provode, pružaju snažan okvir za prepoznavanje djece u riziku i osiguravanje da dobiju potrebnu podršku. Inkluzivno obrazovanje igra ključnu ulogu u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) pružajući poticajno okruženje u kojem sva djeca, bez obzira na razlike u razvoju, mogu učiti i rasti zajedno. Buduća istraživanja i praksa u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) trebala bi se usredotočiti na poboljšanje dijagnostičkih alata, poboljšanje programa obuke za odgojitelje i poticanje veće suradnje između svih dionika uključenih u skrb i obrazovanje djece s PSA-om. Pregled ovog rada trebao bi informirati politiku i praksu, zagovarajući poboljšanje programe obuke, bolju raspodjelu resursa i jače okvire suradnje unutar obrazovnog okruženja.
Abstract (english) This final paper shows the central role of educators in the rapid recognition of autism spectrum disorders (ASD) and the resulting effects on children's developmental outcomes. The paper emphasizes the need for prompt recognition and intervention to improve the social, language and cognitive skills of children diagnosed with autism spectrum disorder (ASD). Because of their proximity to children during key developmental stages, educators often have the initial opportunity to detect unusual behaviors. Therefore, their understanding and awareness of ASD symptoms is crucial. This paper emphasizes the need to implement comprehensive training programs and provide resources to adequately equip educators with the necessary skills for early detection that yields positive results. Furthermore, the paper emphasizes the importance of cooperation between educators, parents and experts in order to create a stimulating atmosphere for early intervention. This collaboration guarantees that children will receive a customized treatment that specifically meets their individual requirements. The paper examines many case studies that demonstrate the effectiveness of different observation methods, screening instruments and inclusive educational strategies in identifying children at risk. The paper discusses the problems faced by educators, including insufficient training and resources. He emphasizes the importance of continuous professional development and the help of educational institutions. Ultimately, educators must have sufficient training, engage in teamwork, and have access to resources to effectively identify ASD at an early stage. By adhering to these requirements, the preschool education system can greatly improve developmental outcomes for children with autism spectrum disorder (ASD).
Keywords
poremećaji iz spektra autizma (PSA)
rano prepoznavanje
uloga odgojitelja
rana intervencija
suradnja u predškoli
Keywords (english)
autism spectrum disorders (ASD)
early recognition
the role of educators
early intervention
cooperation in preschool
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:067243
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-09-26 07:55:10