Abstract | Mlađa školska dob predstavlja bitno razdoblje u razvoju djece, koje je obilježeno intenzivnim tjelesnim, kognitivnim i socijalnim promjenama. U tom periodu, djeca formiraju svoje životne navike, uključujući one vezane uz tjelesnu aktivnost i provođenje slobodnog vremena. Kineziološke aktivnosti, koje uključuju organizirane oblike tjelesne aktivnosti poput sporta i rekreacije, imaju važnu ulogu vezanu uz zdravlje djece, razvoju njihovih motoričkih sposobnosti te poticanju zdravog načina života. Spolne razlike između dječaka i djevojčica često utječu na odabir aktivnosti u kojima sudjeluju. Dječaci su obično skloniji sportovima koji zahtijevaju više fizičke snage i natjecateljskog duha, dok djevojčice preferiraju aktivnosti koje naglašavaju suradnju i umjetničko izražavanje. Razumijevanje ovih razlika može pomoći u osmišljavanju obrazovnih i sportskih programa koji će biti prilagođeni interesima i potrebama oba spola, čime se potiče ravnopravno sudjelovanje u tjelesnim aktivnostima. U ovom radu ističe se važnost izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti za cjelokupni razvoj djece, uključujući tjelesni, emocionalni i socijalni aspekt. Kineziološke aktivnosti pomažu u prevenciji kroničnih bolesti, regulaciji tjelesne težine, te poboljšanju mentalnog zdravlja, a također imaju važnu ulogu u socijalizaciji i razvoju pozitivnih osobina kod djece. U teorijskom dijelu rada analizira se važnost tjelesne aktivnosti za cjelokupni razvoj djeteta, uključujući fizičko zdravlje, razvoj motoričkih sposobnosti, socijalizaciju i mentalno zdravlje. Također se istražuje utjecaj medija na učenike i njihov odabir provođenja slobodnog vremena. Cilj ovog rada bio je istražiti razlike između dječaka i djevojčica mlađe školske dobi u Zagrebu s obzirom na sudjelovanje u kineziološkim aktivnostima i načinu provođenja slobodnog vremena. Također, otkriti čime se učenici najviše bave u slobodno vrijeme, koliko slobodnog vremena imaju te koje su kineziološke aktivnosti zastupljene u slobodnom vremenu učenika. |
Abstract (english) | Early school age represents a crucial period in children's development, marked by intense physical, cognitive, and social changes. During this time, children form their life habits, including those related to physical activity and the use of leisure time. Kinesiological activities, which encompass organized forms of physical activity such as sports and recreation, play a vital role in maintaining and improving children's health, developing their motor skills, and promoting a healthy lifestyle. Gender differences between boys and girls often influence the choice of activities they participate in. Boys are generally more inclined towards sports that require more physical strength and a competitive spirit, while girls prefer activities that emphasize cooperation and artistic expression. Understanding these differences can aid in designing educational and sports programs that cater to the interests and needs of both genders, encouraging equal participation in physical activities. This paper highlights the importance of extracurricular and out-of-school activities for the overall development of children, including the physical, emotional, and social aspects. Kinesiological activities help prevent chronic diseases, regulate body weight, improve mental health, and play a significant role in socialization and the development of positive traits in children. The theoretical part of the paper discusses the importance of physical activity for the overall development of a child, including physical health, motor skill development, socialization, and mental health. It also explores the impact of media on students and their choices in spending leisure time. The aim of this paper was to explore the differences between boys and girls of early school age in Zagreb regarding their participation in kinesiological activities and how they spend their leisure time. Additionally, the aim was to discover what activities students engage in the most during their leisure time, how much leisure time they have, and which kinesiological activities are present in their leisure time. |