Abstract | Ovaj završni rad pruža detaljan pregled muzikoterapije i njenog utjecaja na djecu predškolske dobi. Fokusira se na povijesne aspekte, teorijske temelje, razvojne prednosti i specifične primjene u radu s djecom koja imaju različite razvojne poteškoće. Rad započinje analizom povijesti muzikoterapije, istražujući kako su drevne civilizacije poput Egipćana, Grka i Rimljana koristile muziku u terapeutske svrhe. Ova praksa, koja je imala važnu ulogu u liječenju i emocionalnoj podršci, postavila je temelje za modernu muzikoterapiju. Razumijevanje povijesnog razvoja pomaže u shvaćanju suvremenih pristupa i tehnika koje se koriste u muzikoterapiji. Nakon toga, rad se usredotočuje na karakteristike djece predškolske dobi, uključujući njihove kognitivne, emocionalne i socijalne sposobnosti. Objašnjava se kako muzikoterapija može biti prilagođena potrebama djece tog uzrasta, s ciljem poticanja razvoja jezika, poboljšanja socijalnih vještina i regulacije emocija. Ovi ciljevi su ključni za razumijevanje kako muzikoterapija može pozitivno utjecati na predškolski razvoj. Sljedeći dio rada analizira razvojne prednosti muzikoterapije za predškolsku djecu. Muzikoterapija je pokazala značajan utjecaj na kognitivni razvoj, uključujući poboljšanje pažnje i memorije. Također doprinosi razvoju govora i jezika, potičući djecu na bolje izražavanje i komunikaciju. Osim toga, muzikoterapija podržava tjelesni razvoj kroz ritmičke i motoričke aktivnosti, koje pomažu u poboljšanju koordinacije i motoričkih vještina. Rad zatim istražuje utjecaj muzikoterapije na specifične razvojne poteškoće. Analizirani su učinci muzikoterapije na djecu s poremećajem iz spektra autizma, govornim i jezičnim poteškoćama, ADHD-om i emocionalnim poteškoćama. Muzikoterapija može poboljšati socijalne vještine i komunikaciju kod djece s autizmom, unaprijediti govorne vještine kod djece s jezičnim poteškoćama, te pomoći u smanjenju simptoma ADHD-a. Također, pruža emocionalnu podršku djeci koja se suočavaju s anksioznošću, stresom i depresijom. Ovaj rad nudi sveobuhvatan pregled kako muzikoterapija može značajno doprinijeti razvoju predškolske djece i pružiti učinkovita rješenja za različite razvojne izazove. Kroz povijesni kontekst, teorijske osnove i praktične primjene, rad prikazuje vrijednost muzikoterapije kao važnog alata u podršci djeci predškolske dobi |
Abstract (english) | This thesis provides a detailed overview of music therapy and its impact on preschoolaged children. It focuses on the historical aspects, theoretical foundations, developmental benefits and specific applications in working with children who have various developmental difficulties. The thesis begins with an analysis of the history of music therapy, exploring how ancient civilizations such as the Egyptians, Greeks, and Romans used music for therapeutic purposes. This practice, which played an important role in healing and emotional support, laid the groundwork for modern music therapy. Understanding the historical development helps in comprehending contemporary approaches and techniques used in music therapy. The focus then shifts to the characteristics of preschool-aged children, including their cognitive, emotional, and social abilities. It explains how music therapy can be tailored to meet the needs of children in this age group, aiming to encourage language development, improve social skills, and regulate emotions. These goals are essential for understanding how music therapy can positively impact preschool development. The next section of the thesis analyzes the developmental benefits of music therapy for preschool children. Music therapy has shown significant effects on cognitive development, including improvements in attention and memory. It also contributes to the development of speech and language by encouraging better expression and communication. Additionally, music therapy supports physical development through rhythmic and motor activities, which help enhance coordination and motor skills. The thesis then explores the impact of music therapy on specific developmental difficulties. It examines the effects of music therapy on children with autism spectrum disorders, speech and language difficulties, ADHD, and emotional problems. Music therapy can improve social skills and communication in children with autism, enhance speech skills in children with language difficulties, and help reduce symptoms of ADHD. It also provides emotional support to children facing anxiety, stress and depression. This work offers a comprehensive overview of how music therapy can significantly contribute to the development of preschool children and provide effective solutions for various developmental challenges. Through historical context, theoretical foundations and practical applications, the thesis demonstrates the value of music therapy as an important tool in supporting preschool children. |