Abstract | U ovom se radu istražuje jezični razvoj djece s naglaskom na učenju i usvajanju engleskoga jezika u ranoj i predškolskoj dobi. Razmatraju se ključni aspekti jezičnoga razvoja, uključujući ulogu materinskoga jezika, rano usvajanje drugoga jezika i dvojezičnost. Analiziraju se čimbenici koji utječu na ovladavanje engleskim jezikom, poput dobi, poticajnog okružja, institucionalne i roditeljske podrške te vršnjačke interakcije. Također se razmatraju različite metode poučavanja engleskoga jezika, uključujući komunikacijski pristup, potpuni tjelesni govor, pristup temeljen na zadacima, integrirano učenje sadržaja i jezika, situacijsko učenje, pristup temeljen na projektima, te upotreba medija i digitalne tehnologije, kao i uloga pokreta, dramatizacije, ritma, te priča i slikovnica.
Okosnicu rada čini prikaz rezultata istraživanja čiji je cilj bio steći uvid u proces ovladavanja engleskim jezikom u vrtićkom okružju, promatranjem i bilježenjem jezične interakcije tijekom strukturiranih i slobodnih aktivnosti te razumijevanjem metoda i pristupa koje odgojiteljice koriste pri poučavanju. U istraživanju su sudjelovale četiri odgojiteljice i 38 djece u dobi od tri do sedam godina. Kroz promatranje i intervjue s djecom i odgojiteljicama, naglasak je bio na identifikaciji čimbenika koji utječu na motivaciju i uspjeh djece, te načinima na koje odgojiteljice mogu poticati razvoj samopouzdanja u jezičnim vještinama. U fokusu istraživanja bile su i aktivnosti koje najviše doprinose razvoju jezičnih vještina i komunikacijskih sposobnosti te individualne razlike među djecom, uključujući vokabular, gramatičku točnost i izražavanje misli i osjećaja na stranom jeziku.
Rezultati su pokazali da djeca pozitivno reagiraju na aktivnosti koje uključuju engleski jezik, kao što su pjevanje pjesmica uz pokret i igranje edukativnih igara. Odgojitelji igraju ključnu ulogu u motiviranju djece, a roditelji dodatno potiču interes za jezik kod kuće. Zaključno, integrirani pristup koji uključuje raznolike metode poučavanja engleskoga jezika, podršku odgojitelja i suradnju s roditeljima ključan je za uspješno usvajanje engleskoga jezika kod djece u vrtićkom okružju. |
Abstract (english) | This paper explores children's language development, focusing on the acquisition and learning of English as a foreign language (EFL) in early childhood and preschool age. Key aspects of language development are considered, including the role of the mother tongue, early second language acquisition, and bilingualism. The factors influencing the acquisition of English, such as age, stimulating environment, institutional and parental support, and peer interaction, are analyzed. Various methods of teaching English are also discussed, including Communicative Language Teaching (CLT), Total Physical Response (TPR), Task-Based Learning Technique (TBLT), Content and Language Integrated Learning (CLIL), Situational Language Learning (SLL), Project-Based Learning (PBL), the use of media and digital technology, as well as the roles of movement, dramatization, rhythm, and storytelling with picturebooks.
The main part of this thesis is the presentation of research results aimed at gaining insight into acquiring English in a kindergarten setting by observing and recording language interactions during structured and free activities, and understanding the methods and approaches used by preschool teachers. The study involved four preschool teachers and 38 children aged three to seven years. Through observations and interviews with children and teachers, the aim was to identify factors influencing children's motivation and success, and how teachers can encourage the development of confidence in language skills. The study also examined which activities contribute most to the development of language skills and communication abilities as well as individual differences among children, including vocabulary, grammatical accuracy, and expression of thoughts and feelings in a foreign language.
The results showed that children respond positively to activities involving English, such as singing songs with movement and playing educational games. Preschool teachers play a crucial role in motivating children, while parents further encourage interest in the language at home. In conclusion, an integrated approach that includes diverse methods of teaching English, support by preschool teachers, and collaboration with parents is key to the successful acquisition of English in the kindergarten environment. |