Title Igra iz perspektive djeteta predškolske dobi
Title (english) The play from the perspective of a preschool child
Author Gabrijela Bebić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Committee member Ivana Golik (predsjednik povjerenstva)
Committee member Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Committee member Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2024-11-29, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract U današnje suvremeno doba slika o djetetu značajno se mijenja. Dijete se doživljava kao ravnopravno, kompetentno i samostalno biće koje može ostvariti svoj puni potencijal. Igra kao glavna aktivnost koja obilježava razdoblje djetinjstva, usko je vezana za cjelokupni razvoj i ostvarivanje djetetovih punih potencijala. Radom se željelo prikazati najvažnije pojmove vezane za djetetovu igru poput njenih karakteristika, zone proksimalnog razvoja, podjele i strukture igre, prostora za igru i igračaka, igre s vršnjacima, roditeljske i odgojiteljske uloge u igri i dobrobiti igre. Istraživanjem se željelo otkriti kako dijete u dobi od 6 do 7 godina doživljava igru, koga najčešće bira za partnera u igri i koja je uloga prostorno-materijalnog okruženja u tom procesu. Podaci su dobiveni temeljem strukturiranog intervjua s deset pitanja, fotografija koje su djeca napravila mobitelom i dječjih crteža. Analiza dobivenih odgovora ukazuje na to da ispitana djeca u dobi od 6 do 7 godina pozitivno doživljavaju igru, preferiraju vanjske prostore za igru, a vršnjake za partnere te pokazuju najveći interes za igre s pravilima. Pregledom teorijskog dijela i analizom rezultata istraživanja može se zaključiti da igra predstavlja osnovnu aktivnost u razdoblju djetinjstva. Razvoj dječje igre ovisi o brojnim faktorima, a najvažniji su socijalni i prostorno-materijalni kontekst u kojima se igra pojavljuje. Roditelji i odgojitelji smatraju se djetetu najvažnijim odraslim osobama u ranom i predškolskom razdoblju, a svojim djelovanjem i razumijevanjem dječje igre imaju najveći utjecaj na stvaranje stimulativnog okruženja u kojem dijete provodi svoje vrijeme. Temeljem rezultata istraživanja zaključuje se da bi roditelji i odgojitelji trebali što više izlagati djecu prirodnoj okolini, omogućiti im dovoljno vremena za igru i podržati njihove interakcije s vršnjacima.
Abstract (english) In today's modern age, there is a growing awareness of the child as an equal, competent and independent being which is capable of realizing their full potential. Play, as a primary characteristic of childhood, is closely linked to the overall development and fulfillment of a child's full potential. This paper aims to present the most important concepts related to children's play, such as its characteristics, the zone of proximal development, the classification and structure of play, play spaces and toys, peer play, the role of parents and preschool teachers in play and the benefits of play. The research seeks to uncover how preschool children perceive play, whom they most often choose as play partners and the role of the spatial-material environment in this process. Data were obtained through structured interview with ten questions, photographs taken by the children with mobile phones and children's drawings. The analysis of the responses indicates that examined children aged 6 to 7 years have a positive perception of play, prefer outdoor play spaces, choose peers as partners and show the greatest interest in games with rules. A review of the theoretical part and analysis of the research results concludes that play represents a fundamental activity in childhood. Whether it fully develops depends on numerous factors, the most important being the social and spatial-material context of play. Parents and educators are considered the most important adults in a child's preschool period, and their actions and views on play have the greatest influence on creating a stimulating environment in which the child spends their time. Based on the research results, it is concluded that parents and educators should expose children to the natural environment as much as possible, provide them with sufficient time for play and support their interactions with peers.
Keywords
doživljaj igre
vrste igre
uloga igre
socijalni kontekst
prostorno-materijalni kontekst
Keywords (english)
perception of play
types of play
role of play
social context
spatial-material context
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:557786
Study programme Title: Graduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2025-04-14 11:34:34