Title Stvaralaštvo kao tema filozofije odgoja
Title (english) Creativity as a Topic of the Philosophy of Education
Author Marija Tisanić
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Committee member Lidija Cvikić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Committee member Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2017-07-13, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philosophy Philosophy of Education
Abstract Glavni je zadatak ovoga rada filozofski odrediti svrhu odgoja u odnosu prema stvaralaštvu. Kroz filozofsko propitivanje o biti čovjeka i svijeta, promatranje povijesnog utemeljenja odgoja i mogućnosti njegovog utemeljenja dolazi se do zaključka da je bit čovjeka sloboda te da je stoga istinski emancipacijski odgoj utemeljen u stvaralaštvu. U početnom dijelu rada postavlja se pitanje što je uopće filozofija i kako filozofski pristupiti problemu. Usporedbom filozofije sa drugim znanostima, otkrivamo da je ona zapravo „izokrenuti svijet“ koji izvire u čuđenju nad onim samorazumljivim. Kroz propitivanje Husserla, Heideggera, Hegela i Kanta dolazimo da toga da su temeljna pitanja filozofije pitanje bitka, pitanje svijeta, pitanje istine i pitanje Boga. U drugome dijelu rada određuje se mjesto odgoja u filozofiji. Ukratko je prikazana povijesna promjena ciljeva odgoja, od tradicionalnog odgoja kao očuvanja vrijednosti do progresivnog odgoja kao odgoja za promjenu. Ukazuje se na bitnu razliku između odgoja i manipulacije. Zatim je prikazano porijeklo povijesnog utemeljenja odgoja kao „moralnog odgoja“ i mogućnost etičkog utemeljenja odgoja. Također, postavlja se pitanje, kakva je uloga odgoja u emancipaciji čovjeka te kako je moguće utemeljiti istinski emancipacijski odgoj. Da bi se odgovorilo na ta pitanja, potrebno je najprije odrediti bit čovjeka i svijeta. Odgovori se nalaze u trećem dijelu rada gdje se dolazi do spoznaje da je čovjek u svojoj biti praktičko biće, te kao erotičko, odnosno stvaralačko biće smisao svoga postojanja nalazi u slobodi. Dakle, do čovjekove je emancipacije moguće doći jedino stvaralaštvom, pa stoga i odgoj, da bi bio istinski emancipacijski odgoj mora biti erotički, odnosno stvaralački utemeljen.
Abstract (english) The main focus of this paper is to philosophically define the point of nurture with regard to creativity. Through philosophical questioning about the essence ofboth human being and the world, the observation of the historical foundation of education and the possibility of its founding, leads to the conclusion that the essence of human's freedom is that true emancipation nurture is based on creativity. The first part of the paper raises the question of what is philosophy at all and how to approach the problem philosophically. By comparing philosophy with other sciences, we discover that it is actually a "twisted world" triggered by the wonders of those self-explanatory. Through Husserl, Heidegger, Hegel, and Kant's discussion, we come to the point that the fundamental questions of philosophy are the question of the being, the question of the world, the question of truth and the question of God. In the second part of the paper, the place of nurture in philosophy is defined. Briefly, historical change of the goals of nurture has been presented, from traditional nurture as a preservation of value to progressive nurture as a nurture for change. Then the origins of the historical foundation of nurture as "moral nurture" and the possibility of ethical foundations of nurture are presented. It also raises the question of the role of nurture in human emancipation and of the possibility of establishing truly emancipator nurture. To answer these questions, it is first necessary to determine the essence of human and the world. Answers are found in the third part of the paper where the knowledge that human is in his essence a practical being, and as an erotic or creative being, finds the meaning of its existence in freedom. Thus, man's emancipation can only be achieved through creativity, therefore the nurture, to be a truly emancipator nurture, has to be erotically or creatively founded.
Keywords
filozofija
odgoj
stvaralaštvo
moral
emancipacija
Keywords (english)
phillosophy
nurture
creativity
moral
emancipation
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:072512
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2019-05-20 14:23:11