Abstract | Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu lokomotornih i manipulativnih znanja te ukupnog indeksa motoričkog razvoja.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 21 ispitanika, točnije djece starije odgojne skupine Dječjeg vrtića „Zeko“ u Trnovcu, od kojeg 13 ženskog, a 8 muškog spola.
Uzorak varijabli činile su antropometrijske mjere tjelesna visina i masa na temelju kojih je izračunati indeks tjelesne mase i određeno stanje uhranjenosti te utvrđeno kako je 19 djece normalne tjelesne mase, a samo 2 djece pretilo. Također, djeca su izmjerena testom Test of Gross Motor Development (TGMD-2) kojim se procjenjuju motorička znanja, a sastoji se od testa za procjenu 6 lokomotornih (trčanje, galop, skok, poskok, horizontalni skok, galop strance) i 6 manipulativnih znanja (bejzbol udarac, vođenje lopte u mjestu, hvatanje lopte, udarac lopte nogom, bacanje lopte i kotrljanje lopte).
Rezultati su pokazali kako je od ukupnog broja djece (N=21), u lokomotornim znanjima prosječni rezultat ostvarilo 13 djece, iznadprosječni 3 djece, a izvrsni rezultat 2 djece. Samo 3 djece postiglo je ispodprosječni rezultat. U manipulativnim znanjima 18 djece postiglo je prosječni rezultat, 2 ispodprosječni, a 1 dijete iznadprosječni rezultat. U ukupnom indeksu motoričkog razvoja 12 djece postiglo je prosječni rezultat, 6 ispodprosječni, dok samo 1 dijete ima iznadprosječni i 2 djece izvrsni rezultat. |
Abstract (english) | The aim of this research was to determine the level of locomotor and manipulative knowlege as well as the overall index of motor development.
The study was conducted on a sample of 21 examinees, more precisely the children of the older educational group in the kindergarten „Zeko“ Trnovec, out of which 13 are female and 8 are male.
The sample of variables consisted of anthropometric measurments, body hight and weight on the basis of which the body mass and a certain state of nutrition is calculated and determined that 19 children has normal body mass and just 2 children are overweight. The test that was used for the assessment of children motor skills, called Test of Gross Motor Development (TGMD-2), consists of 6 tests for the assessment of the locomotor skills (running, gallop, hop, leap, horizontal jump, slide) and 6 tests for the assessment of the manipulative skills (striking a stationary ball, stationary dribble, catch, kick, overhand throw, underhand roll).
The results showed that out of the total number of children (N=21) in locomotor skills 13 children achieved an average score, 3 children achieved above average score and 2 children achieved excellent score. Only 3 children scored below average. In manipulative skills 18 children achieved an average score, 2 scored below average and 1 scored above average. In the overall motor development index 12 children achieved an averege score, 6 achieved below average. Only 1 scored above average and 2 scored excellent. |