Abstract | Nepredvidivost i učestala promjenjivost tempa života suvremenog čovjeka dovele su i do promjena u odnosu na tradicionalno provođenje razredne nastave. S ne tako grandioznim početkom i provedbom, učenje u online okruženju doživjelo je svoj, moglo bi se reći vrhunac 2020. godine. Zahvaćeno pandemijom COVID-19, školstvo se moralo snaći na novi način i, za sada, doseglo osjetno veću razinu online učenja nego što je dosad bila. Internet kao takav, pojavio se 70.-ih godina prošloga stoljeća i dandanas je važan suputnik u životu svakog suvremenog čovjeka. Kada ne bi bilo interneta, te globalne mreže za razmjenu podataka, učenje u online okruženju ne bi bilo ostvarivo. Za provedbu e-učenja izuzetno je važna informacijska i računalna pismenost učitelja, ali i učenika. Nastava u online okruženju pruža brojne mogućnosti te je lako provediva. Može se odvijati na razne načine i koristeći razne digitalne komunikacijske kanale. Primjerice, alati za čavrljanje od velike su koristi za učenika i učitelja. Pomoću njih, može se komunicirati sinkrono i asinkrono. Sustavi za video konferencije, pak, u realnom su vremenu te se pomoću njih stvara bolja slika nego što je to kod čavrljanja koje se odvija samo putem pisane riječi. Postoje brojne aplikacije koje organizacije, a među njima i škola, koriste u provođenju svojih aktivnosti. Specifično za obrazovanje, uvelike pomažu Sustavi za upravljanje učenjem (Learning Management System) ili skraćeno LMS. Među njima je najpopularniji Moodle preko kojega učitelji, nastavnici i profesori kreiraju online predmete i kolegije za svoje učenike, odnosno studente. Prijedlog za izvođenje nastave informatike u online okruženju, bit će prikazan u ovome radu. Razvojem tehnologije, razvijao se i Web. Od pasivnog oblika Web-a 1.0 koji je samo primao sadržaje, došlo se i do aktivnog Web 2.0 koji i prima i odgovara te je u interakciji sa osobom koja sjedi pred računalom. Obzirom na taj razvoj, Web 2.0 može se koristiti u nastavi te pruža učitelju, a i učeniku lagodno učenje i povratnu informaciju. Učitelj koji je informacijski pismen može kreirati izvanredne sadržaje za svoje učenike. Postoje brojne platforme preko kojih je to moguće ostvariti. No, e-učenje ima i svoje prednosti i mane koje će biti razrađene u nastavku ovoga rada. Sve u svemu, takvo je vrijeme da se treba prilagoditi svim novitetima koji se pred čovjeka postavljaju pa je isto tako i u školstvu. Ponekad neke stvari možda neće zaživjeti i postati svakodnevica, ali im treba dati priliku jer možda su baš one ključna stepenica u napretku. |
Abstract (english) | The unpredictability and frequent variability of the pace of life of modern man have led to changes in relation to the traditional performance of classroom teaching. With a not so grandiose start and implementation, learning in an online environment has reached its highlight in 2020. Affected by the COVID-19 pandemic, education had to cope on a new way and has reached a significantly higher level of online learning than it has been till now. The Internet as such, appeared in the 70s of last century and today is an important companion in the life of every modern men. Without the Internet, this global dana exchange network, online learning would not be possible. Information and digital literacy of teachers and students is extremely important for the implementation of e-learning. Teaching in an online environment offers many opportunities and is easy to guide. It can be implemented in a variety of ways and using a variety of digital communication channels. For example, chat tools are of great benefit to students and teachers. With them, one can communicate synchronously and asynchronously. Video conferencing systems, on the other hand, are in real-time and are used to create a better picture comparing to the written word. There are numerous applications that organizations use in carrying out their activities, including schools. Specifically for education, the Learning Management System, or LMS for short, helps a lot. Among them, the most popular is Moodle, through which teachers create online lectures for their students. In this paper the online environment in the computer science will be presented. With the development of technology, the Web also evolved. From the passive form of Web 1.0 that only receives content, there has been the active Web 2.0 that both receives and responds and interacts with the person sitting in front of the computer. Due to this development, Web 2.0 can be used in teaching and provides easy learning and feedback to the teacher and the student. A IT literate teacher can create outstanding content for his or her students. There are numerous platforms through which this can be achieved. But e-learning also has its advantages and disadvantages, which will be elaborated later in this paper. All in all, it is such a time that one has to adapt to all the novelties that are put in front of a person. It is the same process in education. Sometimes some things may not come to life and become common, but they need to be given a chance because they may be just the key step in progress. |