Abstract | Klasična (umjetnička) glazba „izvan okvira“ misao je vodilja ovoga rada te pokušaj inovativnog i jednostavnog predstavljanja klasične (umjetničke) glazbe djeci predškolske dobi kroz igru. Cilj ovog rada bio je osmisliti igre koje na logičan, zanimljiv, zabavan i djeci prihvatljiv način prikazuju i približavaju umjetnost pomoću ili uz klasičnu (umjetničku) glazbu. Integracijom umjetnosti u dječji odgoj i obrazovanje, kroz strukturirane igre, razvija se kreativnost, sloboda u igri kako se umjetnost ne bi učila, već osjećala. Projekt je proveden pomoću glazbeno-didaktičkih igara i igara uz glazbu. Glazbenodidaktičke igre u projektu temeljile su se na istraživanju kazališta, orkestra, baleta, instrumenata, skupnog muziciranja, zvuka, ritma, tona i slično, dok su igre uz glazbu igre likovnog, književnog ili dramskog sadržaja uz pozadinsku glazbu. Naglasak projekta je na bogatstvu materijala koji omogućuje djeci veći spektar izbora tijekom glazbenih igara istovremeno se vodeći samostalnim zaključivanjem djece. U projektu su sudjelovala djeca iz mješovite skupine od tri do sedam godina iz vrtića Petrinjčica u Petrinji (N=15), djeca iz vjerskog vrtića Blažena Hozana (N=23) te djeca romskog vrtića Ceferino Jimenez Malla (N=12). Smišljanje i provođenje glazbeno-didaktičkih igara u projektu „Upoznavanje klasične (umjetničke) glazbe“ pokazalo je kako djeca, uz prikladan poticaj, pozitivno reagiraju, uključuju se i samostalno zaključuju. Integracija klasične (umjetničke) glazbe u vrtiću nužna je za potpuniji odgojno - obrazovni rad s djecom rane i predškolske dobi. Svrha projekta je proširiti postojeću glazbenu praksu unutar vrtića te ukazati na važnost kreiranja strukturiranih glazbenih poticaja kroz igru u svrhu obogaćivanja vrtićke glazbene prakse. |
Abstract (english) | Classical (art) music „outside the box“ is the guiding principle of this paper. Attempting to introduce innovative and simple presentation of classical (art) music to preeschool children throught the game. The aim of this paper was to design games that show logical, interesting, entertaining and child- friendly ways of bringing art closer to or with classical (art) music. By integrating art into childrens upbringing and education, through structured games, creativity, freedom of the game develops in the way art is not taught, but felt. The project was conducted using music - learning games and music games. The musicaldidactic games of the project were based on the study of theaters, orchestras, ballets, instruments, group music, sound, rhythms, tones and the like, whilw the games played are followed with artistic, visual and literary content with music plazing in the beckground. The emphasis of the project is on the wealth of materiak that enables children to have a greater range of choices during musical games, simultaneously leading to independent decisionmaking of the children in question. The project involved children from mixed groups of three to five seven years from the Petrinjčica kindergarden in Petrinja (N=15), Children from the Blessed Hozana (N=23) kindergarden and the children of the Roma kindergarden Ceferino Jimenez Malla (N=12). The perceptio and performance of musical – didactic games in the project „Classical (art) music in kindergarten - games“ showed that children, with a suitable incentive, reacted positivelz, participated and made independent decisions. The integration of classical (art) music in kindergardens is a necessity for a broader and more fulfilling education of children (of early and preeschool age). The purpose of the project is to broaden the existing music usage within kindergardens and to point out the importance of creating structured musical incentives through play to enrich the kindergarden music practice. |