Abstract | Učitelj kreira nastavni proces, osmišljava ga, oblikuje i gradi. On je taj koji svojim znanjem, vještinama, radom, upornošću i trudom svoje učenike izgrađuje u ljude željne znanja. Svako je dijete radoznalo, postavlja bezbroj pitanja, a na učiteljima je da na ta pitanja daju i odgovore. Svako dijete voli igru pa zašto onda tu igru ne uklopiti u nastavu? Ovim diplomskim radom željela sam ispitati mogu li učenici ovladati jezičnim vještinama primjenom dramskih tehnika u nastavi Hrvatskoga jezika. Željela sam provjeriti hoće li učenici na taj način promijeniti već poznati stav o Hrvatskome jeziku kao teškom nastavnom predmetu, često i nezanimljivom. Kako bismo imali mogućnost neometane komunikacije, kako bismo mogli i znali izreći svoj stav i mišljenje te kako bismo se uspješno obrazovali potrebno je usvojiti jezične vještine: slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. U teorijskom dijelu rada opisana je svaka jezična vještina. Uključivanjem dramskog odgoja u nastavu, učenik razvija maštu, komunikacijske kompetencije te se uči zajedničkom radu s drugim ljudima, poštivanju tuđih stavova i ideja.
U praktičnom dijelu rada prikazano je šest nastavnih sati (tri dvosata) osmišljenih na način da su u njih uklopljene dramske tehnike. Ukupno sam održala dvanaest nastavnih sati: šest nastavnih sati osmišljenih uz pomoć dramskih tehnika i šest sati u koje dramske tehnike nisu bile uključene. Isti književno-metodički predložak koristila sam u razredu u kojem sam u nastavu uklopila dramske tehnike i u razredu u kojem one nisu bile uklopljene, ali razlikovale su se metode rada. Cilj svakog od tih sati bio je upravo razvoj i poticanje slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Ovim nastavnim satima dobila sam potvrdu da su učenicima sati koji uključuju dramske tehnike zanimljiviji od onih nastavnih sati u koje dramske tehnike nisu uključene. Učenici su svojim odgovorima potvrdili kako bi voljeli da se više nastave Hrvatskoga jezika provodi na sličan način. Osim svojim odgovorima, stvaralačkim radom na kraju sata također su potvrdili kako je pozitivno to što su u nastavu bile uklopljene dramske tehnike. Učenici koji su se koristili dramskih tehnikama u nastavi prije su počeli sa pisanjem svojih stvaralačkih radova, prije su dobivali ideju i na koncu imali nešto kreativnije radove. Potvrđeno je da uklapanje dramskih tehnika u nastavu omogućuju učenicima da su motiviraniji, sudjelovanjem u brojnim dramskim aktivnostima učenici razvijaju maštu, koncentraciju i na koncu svega brže se i lakše pospješuju njihove jezične vještine. |
Abstract (english) | The teacher creates the teaching process, designs it, shapes it, and builds it. It is the teacher who, with their knowledge, skills, work, persistence, and effort, shapes their students into knowledge-seeking individuals. Every child is curious, asks countless questions, and it is up to the teachers to provide answers to those questions. Every child loves to play, so why not incorporate play into teaching? With this thesis, I wanted to examine whether students can master language skills through the application of drama techniques in Croatian language classes. I wanted to verify whether students would change their current perception of Croatian language as a difficult and often uninteresting subject. In order to have the opportunity for unhindered communication, to be able to express our opinions and thoughts, and to receive successful education, it is necessary to acquire language skills: listening, speaking, reading, and writing. The theoretical part of the thesis describes each language skill. By incorporating drama education into teaching, students develop their imagination, communication competencies, and learn to work together with others, respecting their opinions and ideas.
In the practical part of the thesis, six teaching hours (three double lessons) are presented, designed in a way that incorporates dramatic techniques. In total, I conducted twelve teaching hours: six teaching hours designed with the help of drama techniques and six hours in which drama techniques were not included. I used the same literary and methodological template in the classroom where I incorporated drama techniques and in the classroom where they were not included, the teaching methods differed. The aim of each of these lessons was precisely the development and stimulation of listening, speaking, reading, and writing. Through these teaching hours, I received confirmation that students find the lessons that include drama techniques more interesting than those that do not. Students confirmed with their responses that they would like to have more Croatian language classes conducted in a similar manner. In addition to their responses, their creative work at the end of the lesson also confirmed the positive aspect of incorporating drama techniques into teaching. Students who used drama techniques in class started writing their creative works earlier, they received ideas earlier, and as a result, they produced more creative works. Therefore, the results of this research are positive. It has been confirmed that incorporating drama techniques into teaching enables students to be more motivated, and through participation in various dramatic activities, they develop their imagination, concentration, and ultimately improve their language skills more quickly and easily. |