Abstract | Svi ljudi su dio određene zajednice koja ima određena obilježja, vrijednosti i kulturu. Život unutar zajednice ima brojne prednosti i upravo ona treba svima biti poticaj i motivacija za svakodnevno učenje i osnaživanje. U ovom radu govorit će se o umjetnosti koja nastaje unutar zajednice, o umjetnosti zajednice kao aktivnosti koja se temelji na okruženju, koju karakterizira interakcija ili dijalog s ljudima i često uključuje profesionalnog umjetnika koji surađuje s ljudima unutar toga društva. Povezano sa društveno korisnim učenjem kao metodom učenja zalaganjem za zajednicu i poticajem za primjenu iskustvenog učenja gdje se takvim zalaganjem uči, a teorijska i praktična znanja primjenjuju se u stvarnom životu kroz doprinos svima. Navest će se i brojni primjeri društveno korisnog učenja povezanih sa održivim razvojem kojim se uči poštivanju, preuzimanju odgovornosti za sebe i druge, za prošlost, sadašnjost, ali i budućnost, za Zemlju i za cijelo društvo sveobuhvatno. Sve to povezano je i sa cjeloživotnim učenjem koje obuhvaća unaprjeđenje znanja, vještina i kompetencija i obuhvaća učenje u svim razdobljima i oblicima života. Cilj ovoga rada je potaknuti one koji čitaju da budu aktivni sudionici svoje zajednice, da se zalažu za nju, za prirodu, za društvo, nova znanja i da integriraju različite kreativne sadržaje u svakodnevnom životu. Praktičnim dijelom rada cilj je potaknuti djecu i mlade da se ponašaju kao zaštitnici svoga okoliša kroz primjenu održive umjetničke prakse. Sveobuhvatno cilj je osnažiti ljude za suradnju, za timski rad, za razvijanje empatije, kritičkog promišljanja, komunikacije i aktivnog sudjelovanja u životu zajednice i to od najranije dobi jer djeca su budućnost i nosioci promjena. |
Abstract (english) | All people are part of a certain community that has specific characteristics, values, and culture. Life within a community has numerous advantages, and it should serve as encouragement and motivation for everyone to engage in daily learning and empowerment. This paper will discuss art that emerges within a community, the community art as an activity based on the environment, characterized by interaction or dialogue with people and often involves a professional artist collaborating with individuals within that society. This is connected to service learning as a method of learning through community engagement, providing motivation for experiential learning where such involvement leads to learning and theoretical and practical knowledge is applied in real life to benefit everyone. Numerous examples of service learning related to sustainable development will be cited, which teach respect, taking responsibility for oneself and others, for the past, present, and future, for the Earth and for society as a whole. All this is also connected to lifelong learning, which encompasses the enhancement of knowledge, skills and competencies and includes learning in all periods and forms of life. The aim of this paper is to encourage readers to be active participants in their community, to advocate for it, for nature, for society, for new knowledge, and to integrate various creative contents into everyday life. The practical part of the work aims to encourage children and young people to act as protectors of their environment through the application of sustainable artistic practices. Overall, the goal is to empower people for cooperation, teamwork, developing empathy, critical thinking, communication and active participation in community life from an early age, as children are the future and bearers of change. |