Abstract | Ovaj rad istražuje utjecaj pedagoški neoblikovanih materijala na razvoj dječje igre i cjelokupni razvoj djece u dobi od 2 do 6 godina. Teorijska polazišta uključuju Piagetovu teoriju kognitivnog razvoja, Vygotskyjevu teoriju socijalnog učenja, Gardnerovu teoriju višestrukih inteligencija te Csikszentmihalyijev koncept flowa. Svi oni zajedno ističu važnost slobodnog istraživanja, kreativnosti i prilagođenog učenja u skladu s individualnim interesima i sposobnostima djece. Cilj rada bio je istražiti kako neoblikovani materijali doprinose razvoju dječjih kognitivnih, socijalnih, motoričkih, jezičnih i emocionalnih vještina. Istraživanje provedeno u dječjem vrtiću Zvončić u Zagrebu pokazalo je da ovi materijali omogućuju djeci slobodno istraživanje, rješavanje problema i suradnju s vršnjacima, a time se potiče njihov holistički razvoj. Istraživanje je pokazalo da pedagoški neoblikovani materijali predstavljaju neprocjenjiv alat u oblikovanju dječje igre, potiču razvoj niza vještina neophodnih za uspješno odrastanje. Kroz igru i istraživanje neoblikovanim materijalima djeca razvijaju maštu, kreativnost, fine i grube motoričke vještine te sposobnost rješavanja problema. Ovi nalazi potvrđuju važnost slobodne igre i neoblikovanih materijala u kontekstu ranog odgoja i obrazovanja nadopunjujući postojeća teorijska stajališta i empirijska istraživanja. Kako bi se maksimalno iskoristili potencijali neoblikovanih materijala, važno je osigurati podržavajuće okruženje u suradnji s roditeljima, zajednicom i stručnjacima. |
Abstract (english) | This paper explores the impact of unstructured pedagogical materials on the development of children's play and overall development in children aged 2 to 6. The theoretical foundations include Piaget's theory of cognitive development, Vygotsky's social learning theory, Gardner's theory of multiple intelligences, and Csikszentmihalyi's concept of flow, all of which emphasize the importance of free exploration, creativity, and tailored learning in line with children's individual interests and abilities. The aim of the paper was to investigate how unstructured materials contribute to the development of children's cognitive, social, motor, linguistic, and emotional skills. Research conducted at the Zvončić kindergarten showed that these materials allow children to explore freely, solve problems, and collaborate with peers, thereby fostering their holistic development. The research revealed that unstructured pedagogical materials serve as invaluable tools in shaping children's play, encouraging the development of a range of skills essential for successful growth. Through play and exploration with unstructured materials, children develop imagination, creativity, fine and gross motor skills, and problem-solving abilities. These findings confirm the importance of free play and unstructured materials in the context of early childhood education, complementing existing theoretical perspectives and empirical research. To fully harness the potential of unstructured materials, it is important to ensure a supportive environment in collaboration with parents, the community, and professionals. |