Abstract | Svakim danom svjedočimo sve urbanijem načinu života u kojem ponestaje vremena potrebnog za odgoj. Najvažniju ulogu u odgoju svakako imaju roditelji, no važnu ulogu u odgoju (naravno, i obrazovanju) djece imaju odgajatelji i učitelji koji mogu u značajnoj mjeri doprinijeti stvaranju optimalnih uvjeta djetetova razvoja. Kako bi odgoj bio što uspješniji i bolji način, na razini predškolske ustanove potrebna je suradnja roditelja i odgojitelja, a na razini škole suradnja roditelja i učitelja. Adekvatnom suradnjom i komunikacijom roditelja i učitelja može se postići veliki uspjeh, a na taj način roditelji i učitelji su sukreatori optimalne okoline za djetetov razvoj. Da bi bili uspješni, svi oni koji ulaze u učiteljsku profesiju trebaju posjedovati određene kompetencije i vještine. Kompetencije potrebne učiteljima primarnog obrazovanja su predmetnog, pedagoškog, didaktičkog i metodičkog karaktera. Uz kompetencije potrebno je posjedovati i sposobnost komuniciranja, rješavanja konflikata, shvaćanja različitih stavova, procjene i samoprocjene te suradnje. Dakako, nemaju svi jednake mogućnosti pa tako ni svi učitelji nemaju jednako usavršene sve ove kompetencije i vještine te je upravo iz tog razloga potrebno odgovarajuće obrazovanje koje će to omogućiti. Kao jedna od mogućnosti svakako je upravo obrazovanje u sklopu odgovarajućih sveučilišnih programa unutar kojih bi trebalo biti prilike za stjecanje svih potrebnih kompetencija. No nakon završenog inicijalnog obrazovanja, kako bi se upotpunio teorijski dio znanja potrebno je steći radno iskustvo odnosno te se stručno usavršavati. Cilj istraživanja ovog diplomskog rada bio je ispitati samoprocijenjenu razinu kompetentnosti budućih učitelja i učiteljica za rad i suradnju s roditeljima, odnosno ispitati njihovu samoprocjenu sposobnosti rada i suradnje s roditeljima. Sudionici istraživanja su bili studenti 4. i 5. godine Učiteljskog studija u Zagrebu. Ukratko, istraživanje je pokazalo da se budući učitelji osjećaju relativno kompetentnima za rad s roditeljima, ali očekuju da bi moglo biti određenih poteškoća od strane roditelja prilikom stvaranja uspješne suradnje. |
Abstract (english) | The contemporary lifestyle is becoming increasingly more urban on a daily basis, hence leaving people with a lack of time needed for raising children. The most important role in upbringing (and education) is that of parents, followed by educators and teachers who significantly contribute to the process of creating optimal circumstances for child development. In order for upbringing to be as successful as possible, cooperation between parents and teachers is necessary, both on the preschool and school level. An adequate level of cooperation and communication between parents and teachers, and they can successfully co-create optimal environment for child's development. Everyone entering the teaching profession, in order to be successful, should possess certain competencies and skills. The competencies required for primary school teachers include subject knowledge, as well as and pedagogical, didactical, and methodical skills. Besides those, aspiring teachers must have the ability to communicate, solve conflicts, understand different perspectives, evaluate, self-evaluate, and cooperate. However, not everyone has identical opportunities, hence not all teacher necessarily have the same level of these competences and skills. Therefore, adequate education that would provide the opportunities to acquire them is necessary. Initial education is one of these options, allowing students to acquire all the competencies and skills necessary for their future profession. Besides from initial education further in-service practice and education is also important. The aim of this study was to obtain the insight into students’ self-evaluations of the competence of cooperating with parents. The participants were fourth and fifth year students – prospective teachers at the Faculty of Teacher Education, University of Zagreb. Results revealed that the students feel relatively competent for cooperation with parents, but they also expect certain difficulties in that cooperation related to the role of parents. |