Warning message

Objekt je uspješno spremljen, ali nije objavljen.
završni rad
Kompetencije odgojitelja za suradnju s roditeljima
Detalji
NaslovKompetencije odgojitelja za suradnju s roditeljima
Sažetak radaKao cilj i naĉelo hrvatske odgojno-obrazovne politike navedena je kvaliteta odgoja i obrazovanja za svu djecu u Republici Hrvatskoj kako bi se na taj naĉin odgovorilo razvojnim potrebama hrvatskog društva, imajući u vidu i europski i svjetski kontekst. Odgojni procesi odvijaju se u razliĉitim odgojnim sredinama i svaka od njih raspolaţe specifiĉnim odgojnoobrazovnim potencijalima. Neupitan je znaĉaj predškolskih ustanova koje, uz roditelje, u ranoj razvojnoj dobi, snaţno utjeĉu na izgradnju cjelovite djeĉje osobnosti. Uspješno odgojno djelovanje pretpostavlja suradnju meĊu svim ĉimbenicima odgojnog procesa, ponajprije roditeljima i odgojiteljima, koji svojim sudjelovanjem i djelovanjem razvijaju kulturu predškolske ustanove. Kvalitetna odgojno-obrazovna praksa ovisi o odgojiteljima i nizu drugih struĉnih djelatnika za što im je potrebno osigurati primjereno kontinuirano profesionalno uĉenje i razvoj. Profesionalni razvoj odgojitelja treba rezultirati ne samo pomacima u znanju, nego i promjenama u njegovim uvjerenjima i djelovanju. Obrazovanje suvremenog odgojitelja pretpostavlja multidisciplinarni pristup obrazovanju koji pitanjima partnerstva s roditeljima pristupa na profesionalan, kompetentan naĉin. Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje poziva roditelje u vrtić te povezuje roditelje i odgojitelje kako bi što bolje razumjeli dijete, daje snaţan vrijednosni okvir koji im na tom putu povezivanja sluţi kao alatka boljeg razumijevanja djeteta te sluţi roditeljima kao mjerilo u odreĊivanju kvalitete njihova vrtića. Kvalitetna suradnja (partnerstvo) u sklopu i meĊu razliĉitim razinama odgojno-obrazovnoga sustava predstavlja osnovnu pretpostavku za uspostavljanje kontinuiteta u odgoju i obrazovanju. Osnovni cilj kvalitetne suradnje odnosno partnerstva meĊu podsustavima i njihove kvalitetnije suradnje s obiteljima posebice roditeljima i lokalnom zajednicom jest premošćivanje barijera koje izazivaju stres i nezadovoljstvo djece, roditelja i prosvjetnih djelatnika prije i tijekom prijelaza u sklopu podsustava te meĊu sustavima.
SubjectsDRUŠTVENE ZNANOSTI, roditelj, edukacija, djeca, suradnja, parent, education, children, cooperation

Objekt je uklonjen.