Naslov Pjesma u radu s predškolskom djecom
Naslov (engleski) Song in Work with Preschool Children
Autor Barbara Žeger
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Branka Bubalo Paliska (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Peteh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Reprodukcija glazbe (dirigiranje, pjevanje, sviranje)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dječji razvoj u rano i predškolsko doba mora biti izložen različitim primjerenim poticajima kako bi dječje urođene sposobnosti mogle postići odgovarajuću razinu, a kad se govori o glazbi i glazbenom odgoju, bogato glazbeno okruženje i često aktiviranje djece glazbenim sadržajima intenzivirat će razvoj njihovih prirođenih glazbenih sposobnosti i njihovu osjetljivost prema doživljaju glazbe u životu. Dokazano je da se djeca rađaju s nekim glazbenim sposobnostima koje mogu zamrijeti ukoliko se ne potiču i primjereno ne njeguju od najranije dobi. Zato je potrebno djetetu približavati jednostavne glazbene igre, pjevati mu pjesme i omogućiti često doživljavanje lijepe i ugodne glazbe. Glazbene aktivnosti koje se provode u predškolskim ustanovama ostvaruju se pjevanjem i sviranjem, slušanjem glazbe, izražavanjem i stvaranjem te istraživanjem i pokretom. Na koji se način glazbene aktivnosti provode u praksi i kakve rezultate imaju na razvoj glazbenih vještina djece, ovisi i o kompetencijama odgojitelja. Rezultati istraživanja dr. sc. S. Vidulin su pokazali da u praksi postoje preduvjeti na koje je moguće ostvarivati glazbene aktivnosti, ali ukazuju i na problematiku razvoja glazbenih vještina djece u odnosu na glazbene kompetencije odgojitelja. Nalazi se rješenje u poboljšanju njihovih kompetencija u vidu stručnih seminara s područja glazbe kroz cjeloživotno obrazovanje. Cilj takvih seminara je povećati sigurnost odgojitelja u provođenju glazbenih aktivnosti te unaprijediti njihove metodičke vještine. Povratno bi odgojitelji iskazivati veće zadovoljstvo kod priprema i realizacija glazbenih aktivnosti, a njihova stručnost bi mogla pozitivno utjecati na kvalitetan rani glazbeni odgoj djece, što je temelj za uspješan razvoj daljnjih glazbenih sposobnosti.
Sažetak (engleski) Early and preschool child development needs to be exposed to various stimulations to enable children's innate abilities to achieve an appropriate level, and when it comes to music and music education, a rich musical environment and often activating children with music content will intensify the development of their innate musical abilities and their sensitivity to the experience of music in their lives. It has been proven that children are born with some musical abilities that can be blown away if they are not encouraged and properly nurtured from the earliest age. That is why it is necessary to approach to the children with simple music games, sing them songs, and provide them frequent experiencing of beautiful and pleasant music. Music activities which are carried out in preschool institutions are realized by singing and playing, listening to music, expressing and creating and exploring and moving. In what way music activities are implemented in practice and the results they have on the development of children's musical skills, also depends on the competences of the educator. Results of research dr. sc. S. Vidulin have shown that in practice there are prerequisites for the realization of musical activities, but also indicate the issues of developing musical skills of children in relation to the musical competence of the educators. There is a solution for improving their competences in the form of professional seminars in the field of music through lifelong learning. The aim of such seminars should be reflected to a greater educator’s stability in the performance of music activities and on improvement of their didactical skills. Backwards, the educators could express greater satisfaction in the preparation and implementation of musical activities, and their training could have a positive impact on high-quality early childhood music education, which is a fundament for a successful development of further musical skills.
Ključne riječi
djeca
glazbene aktivnosti
glazbeni odgoj
odgojitelji
pjesma
Ključne riječi (engleski)
children
music activities
music education
preschool educators
song
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:410672
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-29 15:12:57