Paginacija

"Black and White" with Croatian Young Learners
"Black and White" with Croatian Young Learners
Katarina Brbora
Picturebooks are often viewed as easy reading material, but their word-picture relationship can prove that is not always the case. The current digital age where multitasking is considered normal has impacted the way children think, see and learn. Both Radical Change theory and considering picturebooks as postmodern developed in the 1990s (Dresang, 2008), and both approaches use similar terminology in describing common features of contemporary (postmodern) children’s literature. This thesis...
"Helikopterske priče" u dječjem vrtiću
"Helikopterske priče" u dječjem vrtiću
Ana Prosenečki
Djeca su cijeli svoj život okružena pričama, kroz slušanje i pričanje istih, ali i kroz igru. Maštovitom igrom djeca priču pretvaraju u stvarnost. Zamišljaju svakojake fantastične likove iz priča i bajki, ali i vlastite mašte te ih igrom oživljavaju. Pristup helikopterske priče aktivnost je koja spaja dječju maštovitu igru i pričanje priča i donosi razne koristi. U ovom radu objašnjava se tijek izvođenja takvih priča u dječjem vrtiću. Taj pristup temelji se na Kurikulu...
"Obrnuta učionica" u nastavi hrvatskog jezika
"Obrnuta učionica" u nastavi hrvatskog jezika
Helena Šimunec
U ovome diplomskome radu govori se o pedagoškom konceptu obrnute učionice. U obrnutoj učionici zamijenjene su klasične učeničke aktivnosti; zadaci kojima su se učenici uglavnom bavili kod kuće postaju središnji dio nastave u obrnutoj učionici, a kod kuće se učenici pripremaju za nastavni sat. U početnom dijelu rada predstavit će se koncept i objasnit će se zadaće obrnute učionice. Uz ovaj koncept uvelike je vezano korištenje tehnologije pa učenicima u obrnutoj učionici...
"Vlak u snijegu" u romanu i na filmu
"Vlak u snijegu" u romanu i na filmu
Irena Bartolić
Svrha ovog diplomskog rada jest usporediti roman Mate Lovraka Vlak u snijegu te istoimeni film redatelja Mate Relje iz 1976. godine. Roman Vlak u snijegu jedan je od najpoznatijih romana Mate Lovraka, a još je veću popularnost stekao kad je 1976. filmski adaptiran, za što je zaslužan redatelj Mate Relja. Film je iste godine na Filmskom festivalu u Puli osvojio nagradu publike „Jelen“ te je time odnio i titulu prvog filma za djecu kojemu je ta nagrada pripala. U romanu prevladava...
"Wolves" in project-based learning
"Wolves" in project-based learning
Dora Pavlinić
Teachers of English as a foreign language use different teaching strategies to contribute to the development of learners’ positive attitudes towards the language and their future learning success. Using authentic literature in teaching has proven to be useful in creating context especially with young learners. Including picturebooks as a teaching resource in foreign language classroom has many benefits in the learning process and development of creative and critical thinking. This thesis...
(Ne)inkluzivna komunikacija u institucionalnom ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
(Ne)inkluzivna komunikacija u institucionalnom ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Tea Vlahović
Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva proces kojim se osigurava da svako, bez obzira na iskustva i životne okolnosti, može ostvariti svoje potencijale u životu radi smanjivanja obrazovnih nejednakosti i jačanja socijalne kohezije. Drugim riječima, inkluzivni proces predstavlja uključivanje sve djece u odgojno-obrazovni kontekst te odgovaranje na njihove individualne potrebe na primjeren način. Preduvjet stvaranja kvalitetnog odnosa jest kvalitetna komunikacija, a ona se razvija od...
A Comparative Analysis of English Vocabulary Input in EFL Textbooks for Young Learners
A Comparative Analysis of English Vocabulary Input in EFL Textbooks for Young Learners
Antonia Klarić
Teaching and learning is one the most significant components in textbooks. The topic of this thesis discusses the importance of teaching vocabulary in learning a foreign language, presented through research done on a series of EFL textbooks. The aim of this paper was to present the findings from the comparative analysis of the series of EFL textbooks used in Croatia in teaching English to young learners. the research consisted of an analysis of the chosen series of textbooks New Building...
A Look at Education in India and Croatia: A Case Study
A Look at Education in India and Croatia: A Case Study
Vanja Vučković
Every society has its own set of practices, ideologies and values which we call culture. Culture is transmitted from the elders to the young and it is unavoidable part of education. Education can be carried out through informal upbringing or specialized institutions like schools. Schools are supposed to act according to the national curriculum of a country. Apart from the national curriculum, schools also act through „the hidden curriculum“. The hidden curriculum is a term that refers to...
ADHD
ADHD
Dona Sokolović
Sve prisutniji problem u današnje vrijeme je problem djece s poremećajem pažnje i nemirom. Razlog tome su različiti utjecaji okoline koji ponekad poprilično negativno utječu na dijete i njegovu promjenu ponašanja, a često mogu biti okidač za razvoj ozbiljnijih poremećaja. Deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHD) je razvojni poremećaj s izraženim simptomima nepažnje i/ili hiperaktivnosti/impulzivnosti. Kod djece s ADHD poremećajem postoji neurološka disfunkcija, to jest...
ADHD at pre-primary age - an insight into research
ADHD at pre-primary age - an insight into research
Ivona Prćić
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a very common disorder among children. Children can show symptoms of this disorder very early in life. The role of the parents, preschool teachers, and caregivers is to notice children’s behavioral problems so that they can help them as soon as possible. In order for them to be able to do that, it is necessary to develop awareness of this disorder. The aim of the main part of this final thesis is to present the basic information about...
ADHD kod djece predškolske dobi
ADHD kod djece predškolske dobi
Ana Marija Smek
U ovom završnom radu govorit će se o deficitu pažnje/hiperaktivnom poremećaju. Detaljno će biti opisan sam poremećaj koji se skraćeno naziva ADHD, njegovi simptomi, mogući uzroci nastanka, tipovi te socio – emocionalni razvoj djece s ADHD – om. Djeca, kojoj je dijagnosticiran ADHD poremećaj, imat će nedostatak samokontrole što dovodi do toga da su takva djeca često odsutna i impulzivna u obavljanju i najobičnijih aktivnosti. Djeca s takvim ponašanjem često se...
ADHD kod djece predškolske dobi
ADHD kod djece predškolske dobi
Sara Cajner
ADHD (od engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) - Deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja dječje i adolescentne dobi. To je poremećaj kojeg karakteriziraju hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pažnje. Uzrok poremećaja još nije otkriven, ali poznato je da veliku ulogu ima utjecaj nasljeđa. Dijagnoza se postavlja na temelju preporuka Dijagnostičkog i statističkog priručnika za mentalne poremećaje (DSM-V) i Međunarodne...

Paginacija