Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
Upute i priručnici
English
Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Završni, diplomski, specijalistički i doktorski radovi Učiteljskog fakulteta
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Više...
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
ovaj repozitorij
sve repozitorije u Dabru
Warning message
Objekt je uspješno spremljen, ali nije objavljen.
diplomski rad
Socijalne vještine i nepoželjna ponašanja djece u 1. razredu osnovne škole
Detalji
Naslov
Socijalne vještine i nepoželjna ponašanja djece u 1. razredu osnovne škole
Sažetak rada
Socijalne vještine sastavni su dio kompetencija, a važnu ulogu za njihov razvoj ima odgoj (Slunjski, 2013). To su specifična ponašanja koja pojedinac očituje u specifičnim socijalnim situacijama (Žižak, 2003). Danas se u većini studija pojavljuje pet dimenzija socijalnih vještina: odnosi s vršnjacima, samokontrola, akademske vještine, suradnja i samopouzdanje (Caldarella i Merell, 1997). Socijalno nepoželjni oblici ponašanja su ona ponašanja koja ne odgovaraju pravilima društva i štetna su za njezino funkcioniranje (Sindik, Sindik, 2013). Agresivnost je ponašanje u čijoj je pozadini namjera da se drugoj osobi nanese šteta ili uništi neki objekt, a predstavlja jedan od najčešćih problema koji se javlja među djecom (Essau, Conrad, 2006). Cilj istraživanja je ispitati jesu li povezane socijalne vještine djece i njihove percepcije nepoželjnih ponašanja i agresivnosti u 1. razredu osnovne škole. Podaci su prikupljeni u 1. razredima osnovnih škola u 5 naselja na području Međimurske i Varaždinske županije primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006) i Upitnikom o nepoželjnim ponašanjima i agresivnosti (prema Skali procjene poželjnih i nepoželjnih ponašanja u razredu i Skali agresivnosti za djecu i adolescente). Rezultatima je utvrđeno da su sve subskale socijalnih vještina povezane, a najrazvijeniji su odnosi s vršnjacima. Socijalne vještine djece nisu povezane s njihovom percepcijom nepoželjnih ponašanja, a kod percepcije agresivnosti postoji povezanost sa subskalom samopouzdanost što pokazuje da učenici s većim samopouzdanjem lakše primijete i priznaju ako postoji neki problem. Nepoželjna ponašanja i agresivnost su povezane, ali nema razlike u percepciji nepoželjnih ponašanja i agresivnosti u odnosu na dob i spol.
Subjects
socijalne vještine, nepoželjna ponašanja, agresivnost, social skills, undesirable behavior, aggression, DRUŠTVENE ZNANOSTI
Objekt je uklonjen.