Abstract | U uvodnom dijelu rada Kazalište sjena objašnjena je povezanost simboličke igre i lutke te aspekti razvoja na koje utječe igra djece s lutkama. Ukratko, lutke imaju važnu ulogu u razvoju djetetovih emocija, spoznajnog i socijalnog razvoja te jezato bitno da djetetu bude ponuđeno igranje i samostalno izrađivanje lutaka kako bi se mogla razvijati mašta i kreativnost te kako bi dijete bogatilo svoj vokabular kroz izvođenje predstava. Za kazalište sjena najbitniji nam je izvor svjetlosti i zaslon koji propušta svjetlost, a umjesto lutaka možemo iskoristiti ruke ili bilo koji predmet koji imamo pri ruci. Zbog jednostavnosti, ali i jedinstvenosti odabrala sam upravo kazalište sjena za provođenje aktivnosti u vrtiću. Sjene su djeci ne baš poznat pojam, djeluju misteriozno te, zbog nepoznatog, djeca pokazuju veliki interes za istraživanje i dublje proučavanje. Aktivnostima su prethodili motivacijski razgovori i upoznavanje nepoznatih pojmova, a zatim izrađivanje lutaka i glumljenje u kazalištu sjena. Kroz navedene aktivnosti djeca su kombinirala stečena znanja i iskustvo, razvijali su maštu i kreativnost, komunikaciju i samostalnost te, ono najvažnije, stekli su nova znanja koja će im poslužiti u daljnjem radu i obrazovanju. |
Abstract (english) | In the introductory part of the paper Shadow Theater, the connection between symbolic play and puppets is explained, and aspects of development whichare affected by children's play with puppets. In short, puppet play is animportant role in the development of a child's emotions, cognitive and social development, so it is important that the child is offered theopportunity to make dolls independently in order to develop imagination and creativity and to enrich the child's vocabulary through the performance ofplays. For shadow theater, the most important is the source of light and a screen that let slight through and instead ofpuppets, we can use our hands or any object we have at hand. Because of itssimplicity, but also itsuniqueness, I chose the shadow theater for activities in the kindergarten. Shadows are not a very familiar concept to children, they seem mysterious, and because of the unknown, children show great interest in research and deeper study. The activities were precededby motivational talks and familiarization with unfamiliar concepts, followed by making puppets and actingin a shadow theater. Through the mentioned activities, children combine dacquired knowledge and experience, developed imagination and creativity, communication and independence, and most importantly, acquired new knowledge that will serve the minfurther work and education. |