Naslov Kvaliteta interne komunikacije između odgojitelja i stručnih suradnika u predškolskoj ustanovi
Naslov (engleski) Quality of Internal Communication Between Preschool Teachers and Associates in Preschool Institution
Autor Lidija Manoić
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Mentor Ana Globočnik Žunac (mentor)
Član povjerenstva Vesna Markovac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Globočnik Žunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Socijalna pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Rad se bavi problemom kvalitete interne komunikacije između odgojitelja i stručnih suradnika u predškolskoj ustanovi. U zajedničkoj komunikaciji i promišljanju rada u predškolskoj ustanovi važno je da ljudi zajednički djeluju unutar tima. U predškolskoj ustanovi tim čine odgojitelji, stručni suradnici, administrativno i tehničko osoblje. Rad se sastoji od dva dijela. Prvi dio je pregled teorijskih saznanja vezanih za temu te prikaz dosada provedenih sličnih istraživanja. Tu su objašnjeni odnosi odgojitelja sa svakim pojedinim stručnim suradnikom – pedagogom, ravnateljem, psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom, socijalnim pedagogom, zdravstvenim voditeljem te socijalnim radnikom. Definirana je važnost rada u timu i kako bi trebao izgledati sastanak zaposlenih u predškolskoj ustanovi. Prikazani su rezultati četiri dosada provedenih istraživanja koji se u određenoj mjeri dodiruju s temom ovog rada. Ta istraživanja su poslužila kao temelj za provedbu u radu opisanog istraživanja Drugi dio rada je istraživanje čiji je cilj usmjeren na procjenu kvalitete interne komunikacije između odgojitelja i stručnih suradnika u predškolskoj ustanovi iz perspektive odgojitelja predškolske djece Zagrebačke županije. Istraživanje je provedeno putem upitnika i u njemu je sudjelovalo 173 odgojitelja. Postavljene su dvije pretpostavke: kvaliteta komunikacije između odgojitelja i stručnih suradnika je nezadovoljavajuća i za nezadovoljavajuću komunikaciju odgojitelji odgovornima smatraju stručne suradnike. Istraživanje je provedeno putem osmišljenog upitnika koji je sadržavao dio o općim podacima odgojitelja te dio sa tvrdnjama vezanim za pretpostavke. Iz rezultata istraživanja vidljivo je da prva pretpostavka, o tome da je kvaliteta komunikacije između odgojitelja i stručnih suradnika nezadovoljavajuća, nije potvrđena. Ispitanici su oko nje ostali neodlučni. Druga pretpostavka, o tome da odgojitelji za nezadovoljavajuću komunikaciju odgovornima smatraju stručne suradnike, je potvrđena.
Sažetak (engleski) This graduate thesis is dealing with a problem of a quality of internal communication among preschool teachers and professional associates in preschool institution. It is important that in mutual communication and work reflection in preschool institution people work as a team within the team. The team in preschool institution consists of preschool teachers, professional associates, administration and technical staff. Graduate thesis consists of two parts. First part is an overview of to the subject related theories as well as representation of similar researches that have been conducted so far. Also there is a description of relationships between preschool teachers and each individual professional associates—pedagogue, director, psychologist, educational rehabilitant, speech therapist, social pedagogue, health leader and social worker. Also The importance of working in a team is defined and as well how employee meeting in preschool institution should look like. The results of four researches, that have been conducted so far and are related to the subject of this graduate thesis, are shown. These researches served as a base for the research that was conducted in this graduate thesis. Second part of degree work consists of a research which aim was to evaluate quality of internal communication among preschool teachers and professional associates in preschool institution from the perspective of preschool teachers of preschool children from Zagreb County. The research was conducted through questionnaire in which participated 173 preschool teachers. Two hypotheses were set: the quality of communication between preschool teachers and professional associates is unsatisfying and for unsatisfying communication preschool teachers held responsible professional associates. Research was conducted by questionnaire which contained a segment with general informations about preschool teachers as well as the segment with claims that were related to the hypothesis. From the results of research we can conclude that first hypothesis, that claimed that quality of communication amongst preschool teachers and professional associates is unsatisfying, has not been confirmed. On the other hand, the hypothesis, that claimed that preschool teachers for unsatisfying communication held responsible professional associates, has been confirmed.
Ključne riječi
komunikacija
odgojitelj
stručni suradnici
Ključne riječi (engleski)
communication
preschool teacher
professional associates
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:596589
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-21 08:01:33