Naslov Poznavanje metoda početnog čitanja i pisanja prema načelima Montessori pedagogije
Naslov (engleski) Teachers´ Familiarity with Montessori Methods of Teaching Initial Reading and Writing
Autor Anđela Bošnjak
Mentor Višnja Rajić (mentor)
Član povjerenstva Željka Knežević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Alena Letina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Posebna vrijednost Montessori metoda u poticanju čitanja i pisanja jest u tome što omogućuje djeci da kroz niz aktivnosti, polazeći od konkretnog prema apstraktnom, lakšeg prema težem te jednostavnijeg ka složenijem, posebno načinjenim Montessori priborom i materijalima te u pripremljenoj okolini uče i razvijaju se sama. Osnovna ideja i cilj ovoga diplomskog rada jest istražiti te utvrditi upoznatost učitelja primarnog obrazovanja s Montessori metodama početnog čitanja i pisanja, a nastojala se utvrditi i učestalost korištenja navedenih metoda u nastavi u tradicionalnim školama, koje metode početnog čitanja i pisanja (osim Montessori metoda početnog čitanja i pisanja) poznaju te smatraju li korisnim bolje poznavanje navedenih metoda. U svrhu utvrđivanja poznavanja metoda izneseno je teorijsko polazište s naglaskom na Montessori metode početnog čitanja i pisanja ( Metalni okviri/šablone za crtanje, Oblikovanje slova u pijesku, Zvučna igra, Slova od hrapavog/brusnog papira i Pomična abeceda) kojima je posvećeno posebno poglavlje te njihovoj usporedbi s metodama korištenim u redovnoj nastavi hrvatskoga jezika. U istraživanju su sudjelovali učitelji primarnog obrazovanja (N=100) zaposleni u osnovnim školama u središnjoj Hrvatskoj, a podaci su se prikupljali pomoću anketnog upitnika konstruiranog za potrebe ovog istraživanja. Istraživanjem je utvrđeno da je najveći broj, 22% učitelja upoznat s metodom Zvučna igra, a nju najčešće i koriste (čak 63% učitelja). Najmanji broj, 17% učitelja je upoznat s metodom Metalni okviri, a upravo tu metodu najrjeđe koriste (samo 11% učitelja). Čak 82% učitelja primarnog obrazovanja je navelo da ne poznaje još neku metodu početnog čitanja i pisanja, a njih 4% je navelo da poznaje Globalnu metodu te njih 3% da poznaje Analitičko – sintetičku metodu. Nadalje, 99% učitelja smatra korisnim znati više o Montessori metodama početnog čitanja i pisanja.
Sažetak (engleski) Montessori methods of encouraging reading and writing are especially valuable because they encourage children to learn and grow on their own by using a variety of activities, starting from the concrete and moving towards the abstract, from less to more difficult and from simpler to more complex by using special Montessori tools and materials and a prepared environment. The basic idea and aim of this diploma paper is to establish how familiar primary education teachers are with Montessori methods of teaching initial reading and writing. Also, the aim is to determine how often these methods are used in traditional schools, which methods (besides Montessori ones) the teachers are familiar with and if they think it would be useful to know these methods better. In order to determine how familiar the teachers are with methods of teaching, a theoretical framework was set up with special emphasis on Montessori methods of initial reading and writing (Metal insets, Writing letters in a sand tray, Sound games, Sandpaper letters and the Movable alphabet) which are described in a separate paragraph. They are also compared with methods used in regular classes on the Croatian language. The participants included primary education teachers (N=100) currently teaching at primary schools in central Croatia. The data was collected by using a questionnaire made specifically for this research. The data shows that the largest number of teachers, 22%, is familiar with the method Sound games, and this method is also the most commonly used one (by 63% of teachers). The smallest number of teachers (17%) is familiar with the method Metal insets, and this is also the least used method (it is only used by 11% of teachers). 82% of primary education teachers stated that they were not familiar with any other method of initial reading and writing. 4% of teachers said they were familair with the Global reading method and 3% of teachers stated they were familiar with the Analytical-synthetic method. Furthermore, 99% of teachers stated they thought it would be useful to know more about Montessori methods of teaching initial reading and writing.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori pedagogija
Montessori metode početnog čitanja i pisanja
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori pedagogy
Montessori methods of teaching initial reading and writing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:697404
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-23 08:04:54