Naslov Uloga reklama na potrošačke navike predškolske djece
Naslov (engleski) The Impact of Advertising on Consumer Habits of Preschool Children
Autor Morena Blažević
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Težak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lana Ciboci (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Oglašavanje podrazumijeva isticanje određenih svojstava proizvoda s ciljem poticanja njegove prodaje. Svojstva koja se ističu često su prenaglašena i ističu tvrdnje koje nisu uvijek istinite, a svrha im je prodaja određenog proizvoda ili usluge. Često takvim prezentiranjem proizvoda može doći do obmanjivanja potrošača. Zbog toga marketinški stručnjaci razlikuju pojam reklame od pojma oglašavanja, odnosno ekonomske propagande, a za razliku od negativnih konotacija i nepoželjnih aktivnosti koji se pripisuju pojmu reklama, oglašavanje ili ekonomska propaganda potreban je, često neizostavan dio promocijskoga, odnosno marketinškoga miksa. Suvremeno društvo karakterizira velika izloženost medijima od najranije dobi. Istraživanja pokazuju da su djeca predškolske dobi svakodnevno izložena utjecaju različitih medija, koji time postaju važan čimbenik u oblikovanju dječjih uvjerenja i želja. S obzirom na to da djeci nedostaje kritičnost koju donosi životno iskustvo, marketinški stručnjaci često koriste reklame kako bi manipulirali djecom i pritom koriste različite tehnike poput glazbe koja je djeci jako privlačna, animiranih likova, poklanjanjem igračaka uz kupljeni proizvod i slično, a sve s ciljem da djeca požele određeni proizvod i potom ga kupe vlastitim novcem ili potaknu svoje roditelje na njegovu kupnju. Cilj izrade ovog rada je analizirati ulogu reklama na potrošačke navike predškolske djece. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca predškolske dobi najčešće razumiju sadržaj i svrhu oglasa koje gledaju, da oglasi utječu na razvoj mišljenja i stavova kod djece predškolske dobi te da djeca predškolske dobi često traže roditelje da im kupe proizvode koje su vidjeli u oglasima.
Sažetak (engleski) Advertising implies highlighting certain product features to promote its sales. Highlighted properties are often overestimated and used for pointing out claims that do not have to be true in each and every case of using the product and its final aim is product sale. Such presentation of the product results in deception of consumers. Because of this, the marketing experts differentiate the concept of commercial from the term advertising or economic propaganda, and unlike the negative meaning and unwanted activities described by the term commercial, advertising or economic propaganda, it is necessary, often an indispensable part of the promotional or marketing mix. One of the main characteristics of the modern society is high exposure to media from the earliest age. Studies show that children of preschool age are exposed to the influence of different media on a daily basis, thus media is becoming an important factor in shaping children's beliefs and desires. Given that children lack the criticalness of life experiences, they become a target group of media market which create artificial wishes and needs for an advertised product by manipulating children through the use of music, animated characters, giving free toys together with the purchased product etc.The goal of this paper is to analyze the impact of advertising on consumer habits of preschool children.The research results show that preschool children understand the content and purpose of advertisements they see, that advertising affects the development of opinions and attitudes in preschool children, and that preschool children are asking their parents the bundles of the products they saw on the ads.
Ključne riječi
reklame
djeca predškolske dobi
roditelji
mediji
oglašavanje
Ključne riječi (engleski)
commercial
preschool children
parents
media
advertising
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:232115
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-04 12:05:18