Naslov Dvojezični razvoj dječjega govora - prednosti i poteškoće
Naslov (engleski) Bilingual development of children's speech - advantages and difficulties
Autor Karla Šimunić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Čovjek je jedino živo biće koje ima sposobnost jezičnog izražavanja. Jezik je kompleksan način kombiniranja glasova, riječi, znakova i rečenica u kojima čovjek izražava svoje misli i koji mu pomaže u razumijevanju drugih ljudi. Iako djeca usvajaju jezik od rođenja, a prvi jezik koji usvajaju uglavnom od majke naziva se materinskim jezikom, učenje drugog jezika može započeti u različitim fazama čovjekova života. Ipak, istraživanja pokazuju da je s usvajanjem drugog jezika najbolje početi u što ranijoj dobi. Drugi jezik novi je jezik kojim osoba ovladava u zajednici u kojoj se njime služi, a strani jezik je jezik koji se uči na tečaju, u školi i slično, izvan zemlje u kojoj se izvorno govori. Iako je ta distinkcija važna, lingvistika i psiholingvistika ne proučavaju načela usvajanja tih jezika odvojeno, već se na usvajanje bilo kojeg jezika koji nije materinski gleda kao na usvajanje novoga, drugog jezika. U promišljanju tih fenomena valja prije svega biti svjestan razlike između procesa usvajanja i učenja jezika kao dvaju različitih načina ovladavanja jezikom. Usvajanje jezika spontan je proces, neformalan i velikim dijelom neosviješten, ovladavanja jezikom, dok je učenje namjeran, sustavan i formalan način ovladavanja jezikom.
Ovaj rad donosi i prikaz rezultata istraživanja kojim su se htjeli utvrditi stavovi roditelja o usvajanju drugog jezika kod njihove djece, pretežito vrtićke dobi. Istraživanjem je utvrđeno da djeca strane jezike uče bez teškoća te da nemaju problema sa snalaženjem u okolini koja ne govori njihovim jezikom. Djeca su u velikom postotku uključena u programe učenja stranoga jezika, a ponuda stranih jezika u vrtićima zadovoljava potražnju roditelja. Roditelji uočavaju prednosti usvajanja jezika, smatraju da je važno učiti jezike te stoga potiču svoju djecu na učenje jezika od najranije dobi.
Sažetak (engleski) A man is the only living being that has the ability of linguistic expression. Language is a complex way of combining phonemes, words, signs and sentences in which a person expresses his thoughts, and which helps in understanding other people. Although children acquire language from birth, and the first language they acquire mostly from a mother is called a mother tongue, learning a second language can start in different phases of a person's life. However, research shows that it is best to start a second language acquisition as early as possible. The second language is a new language the person masters in the community which uses that language, and a foreign language is a language that one learns on a course, in school etc., i.e. outside of the country where it is originally spoken. Although this distinction is important, linguistics and psycholinguistics do not study the principles of acquiring these languages separately, but acquiring any language that is not a mother tongue is viewed as acquiring a new, second language. When revolving around these phenomena one has to be conscious of the difference between language acquisition and language learning, as two different ways of mastering a language. Language acquisition is a spontaneous process, informal and mostly unconscious way of mastering a language, while learning is an intentional, systematic and formal way of mastering a language.
This paper shows the overview of the results of the research that wanted to determine parents' attitudes towards second language acquisition in their children, mostly kindergarten age. Research shows that children learn foreign languages without difficulties and that they do not have problems with managing in an environment that does not speak their language. A high percentage of children is included in foreign language learning programmes, and the offering of second languages in kindergarten satisfies the parent's demands. Parents see the advantages of language acquisition and think it is important to learn languages, and because of that, they encourage their children to learn languages from an early age.
Ključne riječi
dvojezičnost
strani jezik
drugi jezik
dječji govor
Ključne riječi (engleski)
bilingualism
foreign language
second language
children's speech
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:154326
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-14 09:15:50