Naslov Poticanje dječjeg govornog izražavanja primjenom dramskih aktivnosti
Naslov (engleski) Encouraging children's speech expression through dramatic activities
Autor Laura Sirovina
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Gruić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Sažetak U potrebi za komunikacijom izražavamo se slušanjem, govorenjem, čitanjem, pisanjem. Premda se u radu spominju sve navedene jezične djelatnosti, predmet je ovoga završnog rada govor. Naglasak je stavljen na dramske aktivnosti koje pozitivno utječu na djetetov govorni razvoj, modulaciju, dikciju te kvalitetu izričaja. U skladu s optimalnim razvojem djetetova govornoga razvoja, navedene su djetetove mogućnosti kako bi se usvojeno znanje prikladno moglo primijeniti prilikom odabira dramskih aktivnosti. Ovim radom željela sam odgajateljima, roditeljima i skrbnicima teorijski približiti karakteristike govora i način na koji
se dramskim aktivnostima može potaknuti djetetov govorni razvoj. U uvodnom dijelu rada istaknula sam važnost govora za dijete i pozitivan utjecaj planiranih dramskih aktivnosti na razvoj govora. Nadalje u uvodu pišem o dramskom odgoju i važnosti
djetetova učenja igrom, a na samom kraju uvoda spominjem i procesnu dramu. U prvim poglavljima rada definirat ću osnovne značajke govora, navest ću razdoblje najpogodnije za djetetov govorni razvoj te ću opisati način nastanka glasa. Nastavit ću s opisom govornih obilježja djeteta prema razdobljima razvoja i naglasiti važnost djetetove okoline za razvoj govora. U drugom dijelu rada navest ću definicije dramskih pojmova te dramske poticaje kojima odgajatelj može upotpuniti dramske aktivnosti. Istaknut ću ulogu odgajatelja u dramskim aktivnostima te ću spomenuti važnost igre za djetetovo učenje. U četvrtom poglavlju spominjem dramske aktivnosti, a dodatno se posvećujem opisu procesne drame. Na samom kraju dajem primjer plana procesne drame s ciljem obogaćivanja dječjega govora nakon čega iznosim završne riječi u zaključku.
Sažetak (engleski) In need of communication, we express ourselves by listening, speaking, reading, and writing. Although all language activities are listed, the subject of this final paper will be speech. Emphasis is placed on dramatic activities that positively affect the child's speech development, modulation, diction and quality of expression. In accordance with the optimal
development of the child's speech development, the possibilities of the child are stated so that the acquired knowledge can be adequately applied when choosing dramatic activities. In this final work, I wanted to bring educators, parents and caregivers theoretically closer to the characteristics of speech and the way in which a child's speech development can be
encouraged through dramatic activities. The introductory part of the paper highlighted the importance of speech for the child and the positive impact of the planned dramatic activities on the development of speech. Furthermore, there is talk about drama education and the importance of the child's learning through play, and at the very end of the introduction, I introduce readers to the term of the process drama. In the first chapters of this final paper, I will define the basic features of speech, specify the period most suitable for the child's speech development, and describe how the voice is made. I
will continue with the child's speech characteristics according to the periods of development and emphasize the importance of the child's environment for the development of speech. In the second part of the paper, I will list the definitions of dramatic concepts and the dramatic incentives with which the educator can complete the dramatic activities. I will highlight the role of educators in dramatic activities and mention the importance of play for the child's learning. In the fourth chapter I mention dramatic activities, and I further devote myself to the description of the process drama. At the very end, an example of a process drama plan is given with the aim of enriching children's speech. The work will be brought to an end with closing arguments in conclusion.
Ključne riječi
govor
dramska aktivnost
djeca
procesna drama
dramski odgoj
Ključne riječi (engleski)
speech
dramatic activity
children
process drama
drama education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:092266
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-07 12:11:21