Naslov Spol kao prediktor stava prema kineziološkoj aktivnosti u slobodno vrijeme
Naslov (engleski) Gender as a predictor of student's attitudes towards kinesiological activity during spare time
Autor Iva-Marija Božičević
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Suvremeni način života donosi mnoge promjene u razvoju i stavovima učenika.
Današnji stil svakodnevice pretežito je sjedilački, kako kod odraslih, tako i kod djece i
adolescenata. Razvoj tehnologije i sve veće zanimanje djece i mladih za digitalne sadržaje
(osobito društvene mreže) nužno dovodi do smanjenja interesa za ostale aktivnosti, pogotovo
one koje zahtijevaju napuštanje topline i sigurnosti doma i sjedećeg ili ležećeg položaja i bilo
kakav oblik kineziološke aktivnosti. Igra, a samim time i kretanje, osim što su izvor zabave,
također su i osnovne su potrebe svakog djeteta, kojima ono stječe sposobnosti potrebne za
pravilan daljnji motorički razvoj. Motoričke sposobnosti neophodne su za razvoj ostalih
kompetencija potrebnih za samostalan život, no u današnjem vremenu, pod utjecajem
navedenih faktora, one bivaju zanemarene. Djeca mlađe školske dobi svakako imaju mnogo
slobodnog vremena nakon obavljanja školskih obaveza, koje je potrebno iskoristiti na pravilan
način kako bi pozitivno utjecalo na njihov cjelokupan razvoj. Cilj ovog rada bio je opisati i
objasniti samu kineziološku aktivnost, njene tipove i utjecaj na zdravlje učenika, zatim nastavu
tjelesne i zdravstvene kulture i njene aspekte, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti i
slobodno vrijeme učenika, te antropološke i psihološke razlike djevojčica i dječaka mlađe
školske dobi (spolno dvoličje). U sklopu rada provedeno je istraživanje metodom anketnog
upitnika. Uzorak se sastojao od 74 učenika i učenica mlađe školske dobi (od 2. do 4, razreda
osnovne škole, ili 8-11 godina). Nakon ispunjenih anketnih upitnika s pitanjima usmjerenim
prema otkrivanju stavova učenika prema kineziološkim aktivnostima u slobodno vrijeme,
rezultati ukazuju na nepostojanje značajne razlike u potrebama i željama učenika i učenica za
bavljenjem kineziološkom aktivnošću u slobodno vrijeme. Većina učenika na raspolaganju ima
i više od četiri sata slobodnog vremena dnevno, te ga većinom ipak, unatoč širokoj ponudi
tehnoloških inovacija, izabire provoditi vani, najčešće u igri s prijateljima.
Sažetak (engleski) The modern way of life brings many changes regarding the development and attitudes
of students towards various topics. Today's lifestyle is predominantly sedentary, both for adults
and children and adolescents. The development of modern technology and the growing interest
of children and young people in digital content (especially social networks) necessarily leads
to a decrease in interest in other activities, especially those that require leaving the warmth and
safety of our homes and engaging in some kind of physical activity. Play, and therefore
movement, in addition to being a main source of entertainment, are also considered the basic
needs of every child, by which he/she acquires skills needed for proper further motor
development. Motor skills are needed for the development of other competencies necessary for
independent living, but nowadays, under the influence of various factors, they are highly
neglected. Children basically have a lot of free time after school, which needs to be filled
smartly in order for it to positively affect their overall development. The aim of this paper was
to describe and explain the kinesiological activity itself, its types and impact on students health.
Then physical education and its aspects, extracurricular and extracurricular activities and
students' free time, and anthropological and psychological differences between girls and boys
(gender dimorphism). As a part of this paper, a research was conducted. The sample consisted
of 74 students of younger school age (2nd to 4th grade of elementary school, or 7-11 years).
After completing the questionnaires containing questions aimed at revealing students' attitudes
towards kinesiological activities in their free time, the results indicate that there is no noticable
difference when it comes to attitudes of young boys and girls towards kinesiological activity
during their free time. The answers have shown that the respondents have approximately more
than 4 hours of free time in a day, and that they luckily still chose to direct that time towards
playing outside with their peers, despide all the techonogical devices offered to them.
Ključne riječi
kineziološka aktivnost
slobodno vrijeme
spolno dvoličje
Ključne riječi (engleski)
kinesiological activity
free time
gender dimorphism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:183139
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-18 10:15:07