Naslov Jezične igre kao poticaj za pričanje priče u vrtićkoj i predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Vocabulary games as stimuli for tell a storytelling in kindergarten and preschool
Autor Angela Kovačić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Cvikić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-02-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Igra je djetetu urođena potreba kojom spoznaje svijet oko sebe i uči kako se prilagoditi i procesuirati događaje koji su pred njim i iza njega. Igrom se djeca pripremaju za život i njegove izazove. Igra ima visoku razvojnu vrijednost kod djeteta. Vrlo je važno djeci pružiti kvalitetan sadržaj za igru kako bi njihov razvoj bio kompletan. Dijete kroz igru isto tako uči i govor koji je zvučno ostvarenje jezika u najpotpunijem smislu. Na odgojiteljima i skrbnicima je najveći zadatak; kako djetetu najbolje moguće pružiti sve sadržaje koji su mu potrebni kako bi ga pravilno usmjerili u svijet jezika i svih njegovih čari. Uz mnogo sadržaja koji se pružaju u današnje vrijeme tehnologije, vrlo važnu ulogu imaju jezične igre kao aktivnost kojom djeci pomažemo u usvajanju jezika i gramatike na zabavan i poučan način. Isto tako, jezične igre, kako stoji i u naslovu ovoga rada, mogu potaknuti djecu na razvoj mašte te ih navesti na pričanje vlastitih priča, ma koliko jednostavne i kratke bile.
Priča je snažan odgojni poticaj. Uz pomoć priče dijete upoznaje osnovne norme ponašanja, raznovrsna ljudska obilježja te humane vrednote. Pozitivni likovi će stvarati uzore, jer se djeca žele identificirati s pozitivnim likom. Žele biti upravo onakva kakav je taj lik. Kritički osuđuju nepravdu, nebrigu, vole pravdu, prijateljstvo, pozdravljaju pomoć, suradnju, suosjećaju s ugroženim likovima...(Peteh, 2018)
Temeljni cilj ovog rada bio je istražiti mogu li jezične igre biti poticaj za pričanje priča djeci u vrtićkoj i predškolskoj dobi. Provedena je online anketa s 34 odgojitelja iz cijele Republike Hrvatske te je rezultatima utvrđeno kako jezične igre imaju veliku ulogu u motivaciji djece za pričanje priča i da je važno poticati djecu da pričaju i izražavaju se u svrhu razvijanja govora i jezika.
Sažetak (engleski) Play is a child's innate need to learn about the world around him and learn how to adapt and process the events ahead and behind him. Through play, children prepare for life and its challenges. Playing has a high developmental value in a child. It is very important to provide children with quality content for play so that their development is complete. Through play, a child also learns speech, which is the sound realization of language in the fullest sense. Educators and caregivers have the biggest task; how to best provide the child with all the content he or she needs to guide him or her properly into the world of language and all its charms. In addition to the many content provided in today's technology, language games play a very important role as an activity that helps children learn language and grammar in a fun and educational way. Likewise, language games, as stated in the title of this paper, can encourage children to develop imagination and lead them to tell their own stories, no matter how simple and short they are.
The story is a powerful educational stimulus. With the help of the story, a child learns the basic norms of behavior, various human characteristics and human values. Positive characters will create role models because children want to identify with a positive character. They want to be exactly what that character is. Critically condemn injustice, carelessness, love justice, friendship, welcome help, cooperation, sympathize with endangered characters ... (Peteh, 2018)
The basic aim of this paper was to investigate whether language games can be an incentive to tell stories to children in kindergarten and preschool age. An online survey was conducted with 34 educators from all over Republic of Croatia and found that language games play a major role in motivating children to tell stories and that it is important to encourage children to speak and express themselves in order to develop speech and language.
Ključne riječi
usvajanje jezika
igra
didaktička igra
jezična igra
priča
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
anguage acquisition
game
didactic game
language games
story
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:896063
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-15 13:01:32