Naslov Dramsko stvaralaštvo u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Creative Drama in Early Childhood Education
Autor Klara Kurešić
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Knežević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovom diplomskom radu daje se pregled o dramskom stvaralaštvu kao sastavnome dijelu dramskog odgoja i njegovom značenju za djecu u ranoj i predškolskoj dobi. Dramski odgoj u predškolskom odgoju i obrazovanju sastavni je dio mnogih aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom. Kako bi se kvalitetno osmislile dramske aktivnosti važno je poznavati što sve djeca određene predškolske dobi mogu raditi u skladu sa svojim psihološkim i tjelesnim sposobnostima (Đuranović, Klasnić, Matešić, 2020). Nadalje bit će riječ o dramskim tehnikama i igrama pomoću kojih djeca stvaraju nova iskustva. Konvencija o pravima djeteta (1989) ističe pravo svakog djeteta da sudjeluje u kulturno-umjetničkim aktivnostima kako bi se razvile djetetove individualne sposobnosti. Kroz godine rada stručnjaka u predškolskom odgoju te kroz njihovu odgojno-obrazovnu praksu poznato je kako dramski odgoj pozitivno utječe na samu kvalitetu odgoja, socio-emocionalni razvoj koji vodi kontroli emocija i pripremi na suživot u zajednici, jezično-govorni razvoj, tjelesni razvoj, kognitivni razvoj kao i na druga područja djetetova razvoja (Đuranović i sur., 2020; Juršnik, 2020; Stanišić, 2015). Ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u djetetovom životu ima veliku ulogu i značaj. Odgojitelji koji provode programe ranog i predškolskog odgoja educirani su i stručni u svom zanimanju te je njihov značaj u dječjem razvoju i životu neupitan. Naime, sva djeca nemaju priliku polaziti vrtić od najranije dobi. Isto tako, neka djeca koja polaze vrtić nemaju snažnu podršku čime je uloga odgojitelja još značajnija.
Uvažavajući istraživanja, u ovom radu ponuđen je prijedlog godišnjeg plana i programa kazališne skupine koja uključuje djecu predškolske dobi. Godišnji plan i program sastoji se od trideset i pet sati koji bi se provodili jednom tjedno od mjeseca listopada do lipnja. Aktivnosti obuhvaćaju aktivnosti vezane uz jačanje grupne kohezije, dramske tehnike i metode, posjet kazalištu, druženja djece i odraslih i izvedbe predstava. Navedene aktivnosti mogu se također provoditi i unutar odgojno-obrazovne skupine u dječjem vrtiću.
Sažetak (engleski) This diploma thesis provides an overview of dramatic creativity as an integral part of dramatic education and its significance for children in early and preschool age. Drama education in preschool education is an integral part of many activities that can be carried out with children. In order to design high-quality drama activities, it is important to know what all children of a certain preschool age can do in accordance with their psychological and physical abilities (Đuranović, Klasnić, Matešić, 2020). Furthermore, it will be a question of dramatic techniques and games with which children create new experiences. The Convention on the Rights of the Child (1989) emphasizes the right of every child to participate in cultural and artistic activities in order to develop the child's individual abilities. Through the years of work of experts in preschool education and through their educational practice, it is known that drama education has a positive effect on the very quality of education, socio-emotional development that leads to the control of emotions and preparation for coexistence in the community, linguistic and speech development, physical development, cognitive development as well as other areas of the child's development (Đuranović et al., 2020; Juršnik, 2020; Stanišić, 2015). The institution of early and preschool education has a great role and significance in a child's life. Educators who implement programs of early and preschool education are educated and experts in their profession, and their importance in children's development and life is unquestionable. Namely, not all children have the opportunity to attend kindergarten from an early age. Also, some children who start kindergarten do not have strong support, which makes the role of educators even more important.
Taking into account the research, this paper offers a proposal for the annual plan and program of a theater group that includes children of preschool age. The annual plan and program consists of thirty hours that would be conducted once a week from October to June. Activities include activities related to strengthening group cohesion, dramatic techniques, visits to the theater, socializing of children and adults, and performances. The mentioned activities can also be carried out within the educational group in the kindergarten.
Ključne riječi
dramski odgoj
rani i predškolski odgoj
dramske aktivnosti
dramske tehnike
Ključne riječi (engleski)
drama education
early and preschool education
drama activities
drama techniques
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:493158
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-16 12:27:40