Naslov Razlika u fiziološkom opterećenju djece rane i predškolske dobi s obzirom na metodički organizacijski oblik rada
Naslov (engleski) Difference in physiological strain of preschool children with consideration of methodical organizational form of work
Autor Danica Ivanović
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak U svrhu pisanja ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja postojanja statistički značajne razlike u fiziološkom opterećenju djece tijekom sata tjelesne i zdravstvene kulture s obzirom na metodički organizacijski oblik rada koji je korišten. Uz to, cilj je bio utvrditi postoji li razlika u fiziološkom opterećenju djece tijekom dijelova sata u kojima su sadržaj, formacija i metodički organizacijski oblik rada nepromijenjeni.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 19-tero šestogodišnjaka, polaznika dječjeg vrtića „Ivanić Grad“. Fiziološko opterećenje je mjereno brojem srčanih frekvencija u minuti, a mjerenje su obavljale dvije odgojiteljice istovremeno. Jedna je otkucaje srca mjerila pametnim satom Garmin Lily, a druga mobilnom aplikacijom Otkucaji Srca Plus. Istovjetnost rezultata dobivenih pomoću dva različita mjerna uređaja je testirana prije provođenja istraživanja. Mjerenje je obavljano nakon svakog dijela sata tijekom dva provedena sata. Sadržaji tijekom provedenih sati su bili isti, a jedinu razliku je činilo to što je u glavnom „A“ dijelu prvog sata korišten metodički organizacijski oblik poligon prepreka, a u drugom paralelno odjeljenski oblik rada.
Temeljem rezultata dobivenih mjerenjem izračunati su sljedeći parametri: aritmetička sredina, minimalan i maksimalan broj otkucaja srca u minuti, raspon od minimalnog do maksimalnog broja otkucaja srca u minuti i standardna devijacija. T- test analiza testirala je postoji li statistički značajna razlika u fiziološkom opterećenju s obzirom na korišten metodički organizacijski oblik rada. Pomoću rezultata dobivenih obradom podataka generirani su grafovi.
Analiza rezultata je pokazala da je fiziološko opterećenje tijekom glavnog „A“ dijela sata u kojem je korišten paralelno odjeljenski oblik rada statistički značajno veće od fiziološkog opterećenja tijekom glavnog „A“ dijela sata u kojem je korišten poligon prepreka. S druge strane, analiza rezultata pokazala je i da postoji značajna razlika u opterećenju u ostalim dijelovima satova kada metodički organizacijski oblik rada nije mijenjan. Zahvaljujući tome, može se tvrditi da na fiziološko opterećenje, osim odabranog oblika rada, utječu mnogi faktori.
Sažetak (engleski) For the purpose of writing this thesis, research was conducted with the aim of determining the existence of a statistically significant difference in the physiological load of children during the physical and health education class, considering the methodical organizational form of work that was used. In addition, the goal was to determine whether there is a difference in the physiological load of children during parts of the lesson in which the content, formation and methodical organizational form of the work are unchanged.
The research was conducted on a sample of 19 six-year-olds, children of the "Ivanić Grad" kindergarten. Physiological load was measured by the number of heart frequencies per minute, and the measurement was performed by two preschool teachers at the same time. One measured her heart rate with a Garmin Lily smart watch, and the other with the mobile application Otkucaji Srca Plus. The equivalence of the results obtained using two different measuring devices was tested before conducting the research. The measurement was performed after each part of the class during the two hours that were spent. The contents of the two hours were the same, and the only difference was that in the main "A" part of the first hour, an obstacle course was used, and in the second, a parallel departmental form of work was used.
Based on the results obtained by the measurement, the following parameters were calculated: arithmetic mean, minimum and maximum number of heartbeats per minute, range from minimum to maximum number of heartbeats per minute and standard deviation. T-test analysis tested whether there is a statistically significant difference in the physiological load with regard to the methodical organizational form of work used. Using the results obtained from data processing, graphs were generated.
The analysis of the results showed that the physiological load during the main "A" part of the class in which the parallel departmental form of work was used was statistically significantly higher than the physiological load during the main "A" part of the class in which the obstacle course was used. On the other hand, the analysis of the results also showed that there is a significant difference in the workload in other parts of the lessons when the methodical organizational form of work was not changed. Thanks to this, it can be argued that the physiological load is influenced by many factors.
Ključne riječi
dijelovi sata tjelesne i zdravstvene kulture
fiziološko opterećenje
metodički organizacijski oblici rada
sat tjelesne i zdravstvene kulture
Ključne riječi (engleski)
parts of the physical and health education class
physiological load
methodical organizational forms of work
physical and health education class
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:968536
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-21 08:06:48