Naslov Vrste tjelesnog vježbanja i važnost antropometrijskog mjerenja u vrtiću
Naslov (engleski) Types of physical exercise and the importance of anthropometric measurement in kindergarten
Autor Ivana Vidović
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marijana Hraski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Cilj ovog rada je definiranje različitih oblika tjelesnog vježbanja te njihova važnost za cjelokupni dječji razvoj. Kako bi se tjelesno vježbanje s djecom predškolskog uzrasta kvalitetno provelo od iznimne je važnosti da aktivnosti budu prilagođene njihovim dobnim i razvojnim mogućnostima te individualnim karakteristikama što od odgojitelja zahtjeva kvalitetnu pripremljenost i predanost radu. Također, važnost tjelesnog vježbanja može se dovesti u korelaciju s antropometrijskim karakteristikama djeteta jer održavanje djece aktivnim pozitivno utječe na njihovo zdravstveno stanje. Antropometrijskim mjerenjima procjenjuje se stanje uhranjenosti pojedinog djeteta te ono služi kao alarm ako neko dijete pokazuje znakove prekomjerne težine i pretilosti, odnosno, pothranjenosti i omogućuje pravovremeno reagiranje.
U sklopu rada prikupljeni su podaci o visini i težini djece dobiveni iz antropometrijskih mjerenja. Na temelju tih podataka izračunat je indeks tjelesne mase, a zatim je iz grafa iščitan u centilima. Podaci su obuhvaćali sveukupno 49 djece u dobi od 5 do 7 godina, od čega je bilo 25 dječaka te 24 djevojčica. U sklopu istraživanja učinjena je deskriptivna statistika podataka te provedena t-test analiza iz čega je dobivena razina značajnosti s ciljem utvrđivanja razlika među djecom koja vježbaju 1x tjedno i onih koja vježbaju 2-3x tjedno. Sekundarni cilj rada je utvrđivanje stanja uhranjenosti djece na temelju indeksa tjelesne mase, odnosno koji postotak djece pripada kategoriji normalne težine, pothranjenosti, prekomjerne težine ili pretilosti. Provedenim istraživanjem, u kojem su se ispitivale razlike u antropometrijskim karakteristikama i stanju uhranjenosti s obzirom na dob i učestalost vježbanja, nisu dobivene značajnije razlike što je moguće pripisati tome da se njihov rast i razvoj slično odvija.
Sažetak (engleski) This final paper seeks to define different forms of physical exercise and their importance for the overall development of children. To conduct quality physical exercise with preschool children, it is extremely important that the activities are adapted to their age and developmental abilities and individual characteristics, which requires quality preparation and dedication from the educator. Also, the importance of physical exercise can be correlated with the Anthropometric characteristics of the child because keeping children active has a positive effect on their health. Anthropometric measurements assess the nutritional status of an individual child, and it serves as an alarm if a child shows signs of overweight and obesity, or malnutrition and allows us to respond in a timely manner. As part of the paper, data on the height and weight of children obtained from Anthropometric measurements were collected. Based on these data, the body mass index was calculated and then read from the graphs by centile. The data included a total of 49 children aged 5 to 7 years, of whom 25 were boys and 24 girls. As part of the research, descriptive data statistics were performed and t-test analysis was performed, from which the level of significance was obtained to determine whether there are differences between children who exercise 1x in a week and those who exercise 2-3x in a week. The secondary purpose of this paper is to determine the nutritional status of children based on body mass index, apropos what percentage of children belong to the category of normal weight, malnutrition, overweight or obesity. The conducted research, which examined the differences in Anthropometric characteristics and nutritional status with regard to age and frequency of exercise, did not show any significant differences, which can be attributed to the fact that their growth and development take place similarly.
Ključne riječi
tjelesno vježbanje
predškolski uzrast
antropometrijske karakteristike
Ključne riječi (engleski)
physical exercise
preschool time
Anthropometric characteristics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:919305
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2023-09-09
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-23 09:52:14