Naslov Procesna drama kao poticaj za čitanje
Naslov (engleski) Process drama as an incentive for reading
Autor Nikolina Ivnik
Mentor Maša Rimac Jurinović (mentor)
Član povjerenstva Željka Knežević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Suvremeno doba zahtjeva svakodnevno pronalaženje novih načina, metoda i oblika rada, kako u svakom području, tako i u školi. Čitanje je jedna od osnovnih vještina svakog čovjeka, no unatoč tome, čita se vrlo malo, a sama riječ ima negativan prizvuk. Kako bi se stanje ipak promijenilo, brojni stručnjaci, znanstvenici, učitelji i odgajatelji predlažu u svojim radovima načine kako doprijeti do učenika i negativan trend rasta čitanja pretvoriti u pozitivan. Osim što se predlaže razvijanje pozitivnog stava prema čitanju od najranijeg djetinjstva, predlaže se i suvremeni pristup nastavi koji zagovara iskustveni način učenja i stvaralaštvo učenika. Jedan od suvremenih pristupa nastavi su dramske aktivnosti u kojima se istovremeno i uči i igra. Takvim pristupom učenici uče nastavni sadržaj, ali i razvijaju svoje govorne i izražajne sposobnosti, iskazuju svoje osjećaje i misli, razvijaju maštu i jačaju samopouzdanje. S obzirom na to da takav način učenja omogućuje istovremeno ostvarivanje više ciljeva ovim radom htjelo se ispitati može li procesna drama biti učenicima poticaj za čitanje. Rad se sastoji od teorijskoga pregleda istraživane teme i podtema te praktičnoga dijela. U teorijskom dijelu rada razmatraju se pojmovi čitanje, proces učenja čitanja te više razine čitanja, čitalačka i digitalna pismenost i čitalačka sposobnost, a zatim i čitateljska kultura. Potom se daje teorijski prikaz interdisciplinarnog područja dramske pedagogije, odnosno dramskog odgoja i dramskih aktivnosti i metodi procesne drame u suvremenoj nastavi. U drugom dijelu rada, prikazane su procesne drame i dana je analiza kako bi se ispitalo tezu da je takav oblik nastave učenicima poticaj za čitanje.
Sažetak (engleski) The contemporary age requires us to find new ways, methods, and forms of work on a daily basis, and this applies to school the same way it applies to every other field. Reading is one of the basic skills of every person, but despite that, the amount of reading is at very low levels, and the word itself has a negative connotation. In an effort to change this status, numerous experts, scientists, teachers, and educators have suggested in their works certain methods of how to reach the students and turn a negative trend of a decline in reading into a positive one that shows increase. Besides suggesting the development of a positive attitude towards reading from the earliest childhood, it has also been suggested to have a contemporary approach to instruction that emphasises an empirical method of learning and the creativity of students. One of the contemporary approaches to instruction are drama activities where one simultaneously both learns and plays. This approach allows students to learn the curriculum, but also to develop their oratorial and expressive capabilities, to express their feelings and thoughts, to develop their imagination and boost their confidence. As such a method of learning enables the concurrent achievement of several objectives, this paper tries to examine whether students may use process drama as an incentive to read. The paper consists of a theoretical overview of the researched topic and subtopics and of the practical section. The theoretical section of the paper discusses terms such as reading, the process of learning how to read as well as advanced levels of reading, reading literacy, digital literacy, and reading capability, followed by reading culture. This is followed by a theoretical overview of the interdisciplinary field of drama pedagogy, namely, drama education, drama activities, and the method of process drama in contemporary instruction. The second part of the paper presents process dramas and provides an analysis to test the thesis that such a form of instruction can be an incentive for students to read.
Ključne riječi
čitanje
čitalačka kultura
dramska pedagogija
dramski odgoj
procesna drama
Ključne riječi (engleski)
reading
reading culture
drama pedagogy
drama education
process drama
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:282494
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-18 12:18:25