Naslov Adekvatan prostor, oprema i sredstva za provođenje kinezioloških aktivnosti u dječjim vrtićima
Naslov (engleski) Adequate facility, equipment and resources used in kinesiological activities in kindergartens
Autor Nina Hrestak
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Kineziološke aktivnosti od iznimne su važnosti za djecu u ranoj i predškolskoj dobi za poticanje njihova pravilnog rasta i razvoja. Kada se djetetu pruži prilika da bude tjelesno aktivno, ono itekako prihvaća taj izazov. Potrebno je njegovati njihovu prirodnu potrebu za kretanjem kako bi stvorili naviku bavljenja tjelovježbom i naviku zdravog načina života. Kineziološka aktivnost je proces koji zahtjeva veliku uključenost odgojitelja koji sudjeluje u životu djeteta te svojim radom potiču kineziološke aktivnosti od najranije dobi. Na provedbu kinezioloških aktivnosti, osim samog odgojitelja, utječu i adekvatni prostori, oprema i sredstva za njihovo sigurno i kvalitetno provođenje.
Prostor za kineziološke aktivnosti predstavlja građevinski prostor koji je uređen i svojom veličinom u skladu sa zahtjevima određenih kinezioloških aktivnosti koje se na njemu odvijaju, a dijeli se na otvorene i zatvorene prostore. Pojam oprema odnosi se na sadržaj ili element specifičan za polje kineziologije. Opremu čine rekviziti odnosno manji predmeti koji su potrebni za vježbanje, nadalje, sprave na kojima se odvija tjelesna aktivnost i pomoćno-tehnička sredstva koja pomažu pri lakšem organiziranju rada. Sredstva koja se mogu podijeliti na vizualna, auditivna i audiovizualna, koriste se u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi jer njihova primjena omogućuje djeci bolje razumijevanje nekog motoričkog pokreta te istovremeno nadopunjuje živu demonstraciju koja je vrlo bitna te se ne bi smjela izostaviti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati imaju li dječji vrtići adekvatne prostore, opremu i sredstva za provođenje kinezioloških aktivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 65 dječjih vrtića iz različitih županija Republike Hrvatske kojima je podijeljen online Google obrazac kako bi se utvrdila opremljenost dječjih vrtića na prostoru Republike Hrvatske. Istraživanje je pokazalo kako većina vrtića ima rekvizite i dvoranu koja je namijenjena za izvođenje tjelesne i zdravstvene kulture te igralište koje je većinom smješteno neposredno uz zgradu dječjeg vrtića, no ukazuje se na problem njihove kvalitete i kvantitete. Odgojitelji napominju kako nedostaje broj rekvizita za svako dijete ponaosob te upućuju na istrošene i potrgane rekvizite koji ne služe svojoj svrsi. Osim inovacije rekvizita, odgojiteljima su također potrebne veće dvorane jer trenutačne smatraju neprimjerenima i nesigurnima za izvođenje kinezioloških aktivnosti.
Sažetak (engleski) Kinesiological activities are extremely important for children in early childhood and preschool age in order to encourage their proper growth and development. When a child is given the opportunity to be physically active, he accepts the challenge very well. It is necessary to nurture their natural need for movement as they form the habit of exercising and the habit of a healthy lifestyle. Kinesiological activity is a process that requires a great involvement of the educator who participates in the child's life and with his work encourages kinesiological activities from an early age. The implementation of kinesiology activities, in addition to the educator himself, is influenced by adequate spaces, equipment and means for their safe and quality implementation.
The space for kinesiological activities is a building space that is arranged and its size in accordance with the requirements of certain kinesiological activities that take place there. It is divided into open and closed space. The term equipment refers to a content or element specific to the field of kinesiology. The equipment consists of props, i.e. smaller items that are needed for exercise, devices on which physical activity takes place, and auxiliary technical means that help in easier organization of work. The means, which can be divided into visual, auditory and audiovisual, are used in physical and health education because their application enables children to better understand some motor movement and at the same time complements the live demonstration, which is very important and should not be omitted.
The goal of this research was to examine whether kindergartens have adequate spaces, equipment and resources for conducting kinesiology activities. 65 kindergartens from different counties of the Republic of Croatia participated in the research, and they were given an online Google form in order to determine the equipment of kindergartens in the Republic of Croatia. The research showed that most kindergartens have props and a hall intended for performing physical and health education and a playground, which is mostly located right next to the building of the kindergarten, but the problem of their quality and quantity is pointed out. Educators note that there is a lack of props for each individual child and point to worn and torn props that do not serve their purpose. In addition to the innovation of props, educators also need a larger hall because they believe that the current one is not suitable and safe for performing kinesiology activities.
Ključne riječi
kineziološka aktivnost
predškolske ustanove
prostor
oprema
sredstva
Ključne riječi (engleski)
kinesiological activity
preschool institutions
space
equipment
means
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:780863
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-19 08:57:21