Naslov Emocije u dječjem likovnom stvaralaštvu
Naslov (engleski) Emotions in children's visual art creativity
Autor Rea Grgurač
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Vilenica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković Galeković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Likovna kultura služi kako bi učenici izražavali svoje misli, doživljaje i osjećaje. Utječe na cjeloviti razvoj učenika (spoznajni, emocionalni, društveni, kritični i kreativni). Njeguju se individualne sposobnosti učenika i njegove potrebe za izražavanjem. Zbog toga je likovni odgoj vrlo bitan za učenike. Emocije su prisutne od samog rođenja djeteta. Djeca ih iskazuju na različite načine tijekom odrastanja i osjećaju ih sve više. Postoje primarne, sekundarne i pozadinske emocije. Djeca ne znaju uvijek izraziti svoje emocije zbog vanjskih podražaja, okoline ili samog temperamenta. Tu je vrlo bitan likovni izražaj. Učenike treba poticati na likovno izražavanje emocija kroz vizualne i nevizualne motive. Njihove osjećaje najbolje vidimo simbolikom i psihologijom boja, crta, neproporcionalnosti, preuveličavanjem motiva i oblika tijekom razvojnih faza izražavanja koje dijete prolazi. Tu je vrlo bitno znati kojom se temom dijete može najbolje izraziti. Pri odabiru tema nude se emocionalno bliske teme i one kojima mogu izraziti svoje emocionalne doživljaje. Nakon samog likovnog izražaja treba s djetetom razgovarati o radu, njegovu značenju te koliko je
dijete zadovoljno svojim radom i kako se zbog njega osjeća. Tim oblikom izražavanja djeca stječu više samopouzdanja, otvorenije izražavaju emocije i imaju bolju sliku o sebi i svijetu. U ovom radu govori se o emocionalnom i likovnom razvoju djece te njihovoj povezanosti. Pokušat će se dokazati kako je kod učenika 1. i 2. razreda naglašeniji emocionalni odnos prikazanog sadržaja u odnosu na boje, crte i proporcije nego kod učenika 3. i 4. razreda.
Sažetak (engleski) Art culture serves students to express their thoughts, experiences and feelings. It affects the overall development of students (cognitive, emotional, social, critical and creative). The individual abilities of students and their needs for expression are nurtured. This is why art education is especially important for students. Emotions are present from the
very birth of a child. Children express them in different ways as they grow up and feel them increasingly. There are primary, secondary and background emotions. Children do not always know how to express their emotions, either because of external stimuli, the environment, or their own temperament. Artistic expression is very important here. Students should be encouraged to express their emotions through visual and non-visual motives. Their feelings are best seen through the symbolism and psychology of colors, lines, disproportion, exaggeration of motives and shapes during the developmental stages of artistic expression that the child goes through. It is particularly important to know through which topic the child
can express himself best. In the selection of topics, emotionally close topics and those with which they can express their emotional experiences are offered. After the artistic expression itself, you should talk with the child about the work, its meaning and how satisfied the child is with his work and how it makes him feel. Through this form of expression, children gain more self-confidence, express their emotions more openly and have a better image of themselves and the world. This paper discusses the emotional and artistic development of children and their connection. An attempt will be made to prove that the emotional relationship of the presented content in relation to colors, lines and proportions is more emphasized in the students of the 1st and 2nd grades than in the students of the 3rd and 4th grades.
Ključne riječi
likovna kultura
likovni odgoj
emocije
izražavanje emocija
Ključne riječi (engleski)
art culture
art education
emotions
expression of emotions through art
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:438368
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-26 08:38:41