Naslov Primjena slikovnice na dodatnoj nastavi matematike
Naslov (engleski) The use of picture book in the math enrichment program
Autor Monika Brčić
Mentor Dubravka Glasnović-Gracin (mentor)
Mentor Marina Gabelica (sumentor)
Član povjerenstva Goran Trupčević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Glasnović-Gracin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je primjena slikovnice na dodatnoj nastavi matematike. U teorijskom dijelu rada nudi se pregled povijesti slikovnice, njezinih funkcija te različitih podjela slikovnice. Također se razmatra uloga i važnost slikovnice u radu s učenicima razredne nastave. Kao jedna od vrsta slikovnica posebno se izdvaja matematička slikovnica te se analiziraju teme matematičkih slikovnica. Rad obuhvaća i prikaz načela u nastavi matematike te kurikuluma nastavnog predmeta Matematike s posebnim naglaskom na prvi razred osnovne škole i dodatnu nastavu.
Matematička slikovnica Brojalica, autorica Julije Donaldson i Sharon-King Chai, korištena je kao baza za aktivnosti provedene unutar radionica za učenike prvih razreda na dodatnoj nastavi matematike. U prvoj fazi osmišljeni su zadatci i nastavni materijali na temelju sadržaja slikovnice Brojalica. U drugoj fazi učenici su u radionicama čitali slikovnicu, diskutirali sa studenticom te rješavali dobivene zadatke. U trećoj fazi, prema prethodno osmišljenom zadatku riječima, učenici su samostalno osmislili ilustracije za vlastitu matematičku slikovnicu. Praćenjem učeničke aktivnosti kroz sve tri faze i analizom novonastale učeničke slikovnice utvrđeno je kako su involvirani učenici bili visoko motivirani za rješavanje zadataka sadržajno vezanih uz matematičku slikovnicu Brojalica, a novonastala slikovnica je kvalitetna matematička slikovnica kojom je moguće ostvariti brojna matematička načela i koja zadovoljava razne funkcije slikovnice. Ovim radom pokazalo se kako je potrebna kreativnost učitelja u organizaciji dodatne nastave matematike da bi se učenike zainteresiralo i dodatno motiviralo za usvajanje matematičkih sadržaja.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is the use of a picture book in the math enrichment program. The theoretical part of the thesis gives an overview of the history of picture books, its roles and classification. The role and importance of picture books in teaching lower primary students are also discussed. As one of the types of picture books, a mathematical picture book is singled out and the topics of mathematical picture books are analysed. The thesis also includes an overview of the principles in teaching mathematics as well as the mathematics curriculum, with special emphasis on the first year primary school and math enrichment program.
The mathematical picture book Counting Creatures, by Julia Donaldson and SharonKing Chai, was used as the basis for activities carried out within workshops for first grade students in math enrichment program. In the first phase, assignments and teaching materials were designed based on the content of the picture book Counting Creatures. Second phase consisted of workshops where students read the picture book, discussed it with a university student, and solved the given tasks. It was finished by the third phase where, according to a previously designed word assignment, students independently designed illustrations for their own mathematical picture book. Monitoring student activity through all three phases and analysing the newly created student picture book showed that the students involved were highly motivated to solve the tasks related to the mathematical picture book Counting Creatures. In addition, it showed that the newly created picture book is a high-quality mathematical picture book that can achieve numerous mathematical principles and which also satisfies various functions of a picture book. This work has also shown that it takes the creativity of teachers in the organisation of math enrichment program to interest students and further motivate them to adopt mathematical content.
Ključne riječi
slikovnica
matematička slikovnica
dodatna nastava matematike
Ključne riječi (engleski)
picture book
mathematical picture book
math enrichment program
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:646710
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-10 12:27:43