Sažetak | Odgojno-obrazovni proces organizirana je zajednička aktivnost učitelja i učenika. Cilj je toga procesa ostvarenje odgojnih i obrazovnih ishoda te očekivanja. U didaktici se koristi i izraz nastava, no danas učenici pohađaju i brojne izvannastavne aktivnosti koje su također dio odgojno-obrazovnoga procesa. Kako bi se djeci olakšao prijelaz između vrtića i škole, postoje
razne edukativne igre koje mogu pomoći i zainteresirati učenike u ostvarivanju obrazovnih ishoda i odgojnih očekivanja.
Igra je izvor novih spoznaja o dječjem iskustvu, životu i razvoju. Ona potiče razvoj mašte, kreativnosti, omogućava sklapanje prijateljstva te povezuje okolinu (Romih, 2021). Cilj je rada prikazati raznolike primjere edukativnih, odnosno didaktičkih igara koje se mogu koristiti u razrednoj nastavi. Zadatak je didaktičkih igara u nastavi učiniti obrazovni sadržaj lakšim, motivirati i zainteresirati učenike za sudjelovanje i aktivnost, učiniti nastavni sat dinamičnim. Zahvaljujući svojoj skladnosti, ugodnosti i ritmičnosti, didaktičke igre omogućuju učenicima usvajanje veći broj informacija bez osjećaja zamora (Ceković i sur., 2013). Brojna istraživanja ukazuju na efikasnost korištenja igre u nastavi. Učenici koji si bili dio eksperimenata koji to potkrepljuju sa zanimanjem su usvajali nastavni sadržaj, razvijali vještine pisanja, čitanja, zbrajanja, oduzimanja te kritičkoga mišljenja, samostalno dolazili do zaključka te poštovali pravila i uvažavali tuđa mišljenja. Pokazalo se da igra stvara ugodno okruženje,smanjuje opterećenje na učenike te da putem njih učenici postaju zainteresiraniji za odgojnoobrazovni proces i nastavni sadržaj. |
Sažetak (engleski) | The educational process is an organized joint activity of teachers and students. The aim of this process is to achieve educational outcomes and expectations. In didactics, the term 'teaching' is also used, but today students attend numerous extracurricular activities that are also part of the educational process. To ease the transition between kindergarten and school for children, there are various educational games that can help and engage students in achieving educational outcomes and expectations. Play is a source of new insights into children's experiences, life, and development. It
encourages the development of imagination and creativity, facilitates making friendships, and connects the environment (Romih, 2021). The aim of this work is to present various examples of educational or didactic games that can be used in classroom teaching. The task of didactic games in teaching is to make educational content easier, motivate and engage students in participation and activity, and make the class dynamic. Thanks to their harmony, pleasantness, and rhythm, didactic games enable students to acquire a greater amount of information without feeling fatigued (Ceković et al., 2013).
Numerous studies indicate the effectiveness of using games in teaching. Students who were part of experiments supporting this showed interest in acquiring educational content, developing writing, reading, addition, subtraction, and critical thinking skills, independently reaching conclusions, and respecting rules and other people's opinions. It has been shown that
play creates a pleasant environment, reduces the burden on students, and through it, students become more interested in the educational process and teaching content. |