Naslov Animirani klasici Zagrebačke škole crtanog filma u radu s djecom rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Animated classics of the Zagreb School of Animated Film in working with children of early and preschool age
Autor Silva Krznarić
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Zrinka Vukojević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-11-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Zagrebačka škola crtanog filma osnovana je unutar filmskog poduzeća Zagreb film te je poznata po svojoj kreativnosti i inovativnom pristupu. Prvi su put naziv „Zagrebačka škola animiranog filma“ izgovorili francuski filmski teoretičari 1959. godine na festivalu u Cannesu. Škola se dijeli na dvije generacije: prva generacija uključuje autore poput Nikole Kostelca, Vladimira Kristla, Vatroslava Mimice i Dušana Vukotića, čiji vizualni stil karakterizira svojevrsno animirano slikarstvo i reducirana animacija. Druga generacija predvođena je Nedeljkom Dragićem, Borivojem Dovnikovićem i Antom Zaninovićem i fokusira se na grafizam i karikaturalnu animaciju. Zagrebačka škola crtanog filma osvojila je više od četiristo nagrada uključujući prestižnu nagradu Oscar za najbolji animirani film 1962. godine za „Surogat“ Dušana Vukotića. Filmska pismenost uključuje razumijevanje i analizu audiovizualnih sadržaja. Mediji mogu pozitivno utjecati na razvoj djece, ali i donijeti rizike, ovisno o sadržaju i kontekstu. Roditelji i odgojitelji igraju ključnu ulogu u reguliranju izloženosti djece medijima, potičući kritičko promišljanje i sigurno korištenje. Animirani filmovi koriste različite materijale i tehnike za stvaranje pokretnih slika, povezujući umjetnost i film. Oni utječu na djecu poticanjem identifikacije s likovima, razvijanjem govora, pisanja i socijalnih vještina, ali mogu uzrokovati i preopterećenje mozga zbog prekomjerne izloženosti ekranima. Djeca često ne razlikuju stvarnost od fikcije, što se poboljšava s dobi i razvojem apstraktnog mišljenja. Zbog toga je važno postepeno uvoditi djecu u svijet filma, uz ograničeno vrijeme pred ekranom i
poticanje aktivne verbalne interakcije za optimalan kognitivni i emocionalni razvoj. U radu su analizirana tri animirana filma: „Profesor Baltazar: Vjetrovita priča“, „Vau vau“ i „Posjet iz svemira“. Svaki film potiče kreativnost i učenje kroz maštovite filmske priče. Metodički prijedlozi uključuju aktivnosti kojima se djeca potiču na kreativno izražavanje i suradnju.
Sažetak (engleski) The Zagreb School of Animated Film was founded within the film company Zagreb Film and is known for its creativity and innovative approach. The name "Zagreb School of Animated Film" was first uttered in 1959 at the Cannes Festival by French film theorists. The school is divided into two generations: the first generation includes authors such as Nikola Kostelac, Vladimir Kristl, Vatroslav Mimica, and Dušan Vukotić, whose visual style is characterized by a kind of animated painting and reduced animation. The second generation is led by Nedeljko Dragić, Borivoj Dovniković, and Anto Zaninović and focuses on graphics and caricature animation. The Zagreb Cartoon School won more than four hundred awards, including the prestigious Oscar for Best Animated Film in 1962 for "Surrogate" by Dušan Vukotić, Film literacy includes understanding and analyzing audiovisual content. Media can have a positive impact on children's development, but also bring risks, depending on the content and context. Parents and educators play a key role in regulating children's exposure to the media, encouraging critical reflection and safe use. Animated films use different materials and techniques to create moving images, connecting art and film. They influence children by encouraging identification with characters and developing speech, writing, and social skills, but they can also cause brain overload due to excessive exposure to screens. Children often do not distinguish reality from fiction, which improves with age and the development of abstract thinking. This is why it is important to gradually introduce children to the world of movies, with limited time in front of the screen and encouraging active verbal interaction for optimal cognitive and emotional development. The paper analyzed three animated films: "Professor Baltazar: The Windy Tale", "Wow Wow" and "Visit from Space". Each film encourages creativity and learning through imaginative stories. Methodical suggestions in this paper illustrate how to encourage children to express themselves creatively and collaborate.
Ključne riječi
Zagrebačka škola crtanog filma
animirani film
djeca
roditelj
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
Zagreb School of Animated Film
animated film
children
parent
preschool teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:440796
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-11 14:54:59