Naslov Razvoj fine motorike kao preduvjet za početno pisanje
Autor Mila Roso
Mentor Martina Kolar Billege (mentor)
Član povjerenstva Vesna Budinski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Jurkić Sviben (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Motorički razvoj jedno je od područja u kojemu predškolsko dijete do polaska u školu usvaja mnoge vještine kako bi se kretalo kroz prostor i rukovalo predmetima, a kasnije na naučeno bilo sposobno nadograĎivati i usavršavati ostala motorička znanja. Jedan je od ciljeva obrazovanja s kojima se djeca susreću odmah nakon polaska u školu opismenjavanje, što u prvom redu podrazumijeva obuku početnoga čitanja i pisanja. Preduvjeti su da je dijete fizički, psihički, socio-emocionalno i govorno zrelo. Isto tako, glavni je fizički preduvjet za pisanje razvijenost fine motorike, odnosno šake i prstiju, te spretnost ruke. Kako bi se takav razvoj poticao, postoje mnoge metode kojima se sluţe roditelji i odgojitelji u predškolskoj ustanovi. Poznato je da se koriste mnogovrsne tehnike crtanja i pisanja različitim pisaljkama po raznim površinama, igre nizanja manjih predmeta, graĎenje, slaganje kocki, oblikovanje plastelinom, rješavanje radnih listova i mnoge druge slične aktivnosti. Uz sve navedeno, vrlo je bitno njegovati i poticati jezično izraţavanje djeteta. MeĎutim, zbog promjena koje se u društvu dogaĎaju te dolaskom novih trendova i znanstvenih spoznaja, generacijama koje dolaze odgojno-obrazovni programi trebali bi nuditi nove metode učenja s istom svrhom. S obzirom na to, provedeno je istraţivanje u jednom dječjem vrtiću na području Grada Zagreba u kojemu su integrirana dva područja: kineziološko i govorno-komunikacijsko s djecom u dobi od 6 do 7 godina pred polazak u školu. Rezultati zbog maloga uzorka (N=11) moţda nisu reprezentativni, no otvorili su mnoga pitanja za daljnje rasprave.
Sažetak (engleski) Preschool child motor development is one of the key areas for the child until he go to school, for him to adopt many skills as to manipulate through the space and to handle other objects, and in later phases based on a previously learn subjects to be capable of upgrading and perfecting other motor skills. One of the goals of the education process that children meets immediately when they go to the school is literacy, which chiefly implies the immediate commence on the initial training in reading and writing. Prerequisites for afore mentioned are that the child is physically, mentally, socio-emotionally mature and that also have the developed speech. Equally, the main physical precondition for writing is the development of the fine motor skills, that is, the work of hands and fingers and also the skilfulness of the hand. In order to encourage such development, there are many methods that have been used by the parents and educators in preschool institutions. It is well known for many different drawing and writing techniques that are used with different types of pens tried on different surfaces, designed play of the purported chaining of the small objects, stacking cubes, shaping objects made from plasticine, working on pre-prepared work paper sheets, and many other similar activities. In addition, it is very important to foster and encourage child’s language expression. However, due to the changes in society and the emergence of new trends and scientific discoveries, for the coming generations, educational programs should offer new learning methods for the fulfilling of the same principle. Considering this, a survey was carried out in a kindergarten in the City of Zagreb where the two areas were integrated: kinesiological activities and speech communication with children of 6 and 7 years of age, before their going to school. Because of the small sample (N = 11), the results of such a small sample may not be representative, but since they have opened many questions for further discussions.
Ključne riječi
fina motorika
početno pisanje
držanje pisaljke
Ključne riječi (engleski)
fine motor
initial writing
pencil grap
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:099047
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-04 11:59:12