Naslov Priprema odgojitelja za provođenje procesne drame
Autor Irena Fabijanić
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Dramaturgija izvedbe
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad obrađuje temu procesne drame u odgojno-obrazovnim ustanovama. Dakle, definira opći pojam procesne drame, a detaljnije navodi ideje i probleme koji se u procesnoj drami mogu obrađivati s djecom. Promišlja se o načinima na koje se procesna drama može provoditi u skupini raznih uzrasta djece predškolske dobi, kao i što dramski izričaj znači za djecu predškolske dobi, kako utječe na njihov rast i razvoj. Detaljnije se razmatraju i dramske igre koje prethode procesnoj drami i koja je poveznica između igre kao takve, simboličke igre, dramske igre i procesne drame. Obrazlaže se kada su djeca zrela za susret s dramskom igrom i kako dramska igra utječe na njih. Kratko se dotiče i ostalih umjetničkih grana i koliko je važno kreativno se izraziti i zašto je važna poticajna okolina za dijete. Cijelim radom se spominje uloga odgojitelja u skupini i kakav treba biti pristup odgojitelja u generalnom smislu. Također se promišlja kako pristupiti smišljanju metoda koje će se koristiti tijekom obrade izabrane teme i koji su poželjni ciljevi i ishodi procesne drame. Navode se dobre i loše strane ove dramske metode. No najviše se raspravlja o pristupu i spremanju odgojitelja za provođenje procesne drame u matičnoj skupini. Koje dramske tehnike odgojitelj mora poznavati, kako se formiraju grupe za rad, prema kojim elementima procesne drame odgojitelj slaže temu i slično. Na kraju se utvrđuje uloga odgojitelja, te mogućnosti da, i on postane jedan od likova zamišljene radnje te kako takav postupak utječe na djecu.
Sažetak (engleski) This paper deals with the theme of process drama in educational institutions. Therefore, it defines the general term of the process drama, and notes more details about the ideas and problems that can be elaborated in the process drama with children. It deals with the way in which a process drama can be carried out in different age groups of preschool children, as well as what dramatic expression means for preschool children, as it affects their growth and development. There is considered more detail about dramatic games that precede the process drama and which is the link between games, symbolic games, drama games and process drama. It is also explained when are children mature enough to meet with the dramatic play and how it affects them. It briefly touches upon other art branches and how important it is to express creativity and why it is an important stimulating environment for the child. Throughout the whole work, the role of a preschool teacher in the group is mentioned and what kind of approaches should a preschool teacher use in general. It also reflects how to approach the elaboration of methods that will be used during the processing of the selected topic, desired goals and the outcomes of the process drama. The good and the bad sides of this dramatic method are mentioned as well. The majority of the paper discusses the approaches and the preparations of a preschool teacher for performance of process drama in the main children group. Which drama techniques the preschool teacher needs to know, how to form working groups, which elements of process drama can the preschool teacher use according with the theme and similar things. In the end, the role of the preschool teacher is determined, and his ability to become one of the characters of the imagined action, and how such a process affects the children.
Ključne riječi
procesna drama
drama za odgoj
dramske igre
odgojitelj voditelj
igranje uloga
Ključne riječi (engleski)
process drama
drama for the upbringing
drama games
preschool teacher leader
role-playing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:858814
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-14 14:03:33