Naslov Likovno stvaralaštvo u dječjem vrtiću kao poticaj u ranome učenju
Naslov (engleski) Artistic Creation in Kindergarten as an Incentive for Early Learning
Autor Anja Vranić
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Parlov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U razvoju likovnosti dijete ima primarnu potrebu neprestano mijenjati sadržaj rada. To dolazi od njegove želje za aktivnim spoznavanjem i izražavanjem doživljenog. Likovni izraz možemo pronaći u puno varijanti, ali se u suštinu osniva u određenim i stalnim zakonitostima. Vrijednost likovnog izraza nije u tome da dijete zna na prepoznatljiv način prikazati neki lik/simbol tako da sliče vanjskom stvarnom obliku, nego u onome što dijete samo vidi, pronađe ili otkrije. Tijekom razvoja djece, spomenute zakonitosti se smjenjuju prema životno funkcionalnim razlozima, što djeci stvara uvjete za postupne uvide u svijet oko sebe, a istovremeno u skladu s njihovim unutrašnjim svijetom. Oblici likovnog izražavanja nisu samo pokazatelji zbivanja u svijesti djeteta, nego oni djeluju kao povratna sprega koja osnažuje njihove sposobnosti percipiranja i predočavanja te sposobnosti oblikovanja i stvaranja. Djeca tijekom svog likovnog djelovanja, to rade iskreno i s oduševljenjem, puni entuzijazma. Dječji crtež u boji je zapravo njegova unutrašnja projekcija osjećaja i stanja. Same boje nam otkrivaju dječji emocionalni život, linije i figure nam otkrivaju razinu samokontrole, prostorne dimenzije nam govore o utjecaju okoline na dječji karakter. Djeca se u slobodnoj igri bave bojama paralelnih tokova i slojevima boja. Po cijeloj površini dijete niže različite, istodobno i žive i prigušene boje. U načinu njihova nanošenja, u različitoj širini polja te izmjenjivanju boja možemo naći neku vanjsku pojavu te jednostavnu estetsku vrijednost. Suvremena nastava likovnog odgoja zahtijeva razvijanje slobodnog dječjeg stvaralaštva u smislu razvitka individualnih interesa, sklonosti i sposobnosti likovnog oblikovanja svakog pojedinog djeteta. Sve osobine dječjeg načina likovnog izražavanja nužno je poznavati da bi se dječjoj likovnoj aktivnosti pristupilo sa znanjem i ispravnim shvaćanjem.
Sažetak (engleski) In the development of artistic expression a child has the need for constant changing of the conent of his work. That need is deriveing from an active cognition and expression of its comprehension. Artistic expression can be found in diverse variations but in essence it is based on specific and permanent rules. The true value of artistic expression is not that the child can express in a recognizable way a figure or simbol so it resembles the real shape, but more what the child sees, finds or discovers by it's own. Formentioned rules are changed during child development according to functional reasons, and that creates requirements for a gradual insight in the wolrd that surrounds them, and at the same time being in accordance with their inner world. Forms of artistic expresson are not just signs of developmens in the inner mind of the child, they also perform a feedback that empowers their percepcion and visualisation giving them the ability to form and create. Children create atristic expression open-mindedly, sincerely and full of enthusiasm. A child's colourfull drawing is in fact its inner projection of his moods and feelings. Colours reveal a childs emitional life, the lines and figures his level of self-control, spatial dimensions are pointing to the level of environment influence. While at free play, children use colours of paralel streems and coats. Children are paiting different, and at the same time playful and dampened colours, on the whole surface. The way the colours are applied, the different widths and variations of colours can point to an external and simple estetic value. The contemporary Art education requires the development of free creativity according to its individual interests, tendencies and abilities of drawing for each individual child. It is of importance and a necessity knowing all characteristics of artistic expression in order to approach the childs creative process with knowledge and the right understanding.
Ključne riječi
dijete
likovno stvaralaštvo
likovni jezik
kreativnost
objekti
aktivnosti
Ključne riječi (engleski)
child
artictic creation
visual language
creativity
objects
activities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:122804
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-03 08:04:10