Naslov Odabrane aktivnosti u produženom boravku
Naslov (engleski) Selected Activities in All-day Schools
Autor Petar Dominik Novak
Mentor Milan Matijević (mentor)
Član povjerenstva Milan Matijević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Maras (član povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Tema ovog diplomskog rada su odabrane aktivnosti u produženom boravku. Cilj je bio prikazati neke aktivnosti koje učitelj može provesti u neposrednom radu s učenicima koje potiču njihov fizički, psihički, socijalni i emocionalni razvoj. S teorijskog polazišta učitelj može organizirati svoj rad kroz igru. Igra kao neizbježan element rada u produženom boravku najveću zastupljenost ima u slobodnim aktivnosti učenika. U praksi to je prikazano nizom jezičnih, medijskih, glazbenih, likovnih i tjelesnih aktivnosti koje su navedene i objašnjene na konkretnim primjerima, kao što su izrada filma s animiranim predmetima, origami, osnivanje amaterskog razrednog glazbenog sastava i drugi. Produženi boravak je nedovoljno istraženo područje odgoja i obrazovanja koje pruža učiteljima nove načine organizacije i provedbe koji se uvelike razlikuju od rada u redovnoj nastavi. Ovaj rad se dijelom koncentrira na odnos učitelja prema radu, komunikaciji s roditeljima, načinima organizacije i motivacijom učenika koji zajednički čine rad u produženom boravku. Empirijsko istraživanje je provedeno uz pomoć anketnog upitnika na uzorku od 91 studenta 5. godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i pokazalo je podijeljeno mišljenje studenata (50,5% ne bi radilo, 49,5% bi radilo) o radu u produženom boravku te je potvrdilo pretpostavku kako smatraju da nisu dovoljno kompetentni za rad u takvom obliku rada. Studenti su istaknuli i veći interes za radom u razrednoj nastavi te usporedbu s radom u dječjem vrtiću kao razlozima zašto ne bi željeli raditi taj posao. S druge strane oni koji bi se željeli okušati u takvom načinu radu vide u produženom boravku priliku za stjecanjem iskustva, a kao prednosti navode slobodu u rad i opuštenu radnu atmosferu. Podatcima iz navedenog istraživanja dolazi se do spoznaje o potrebi za većom edukacijom studenata, ali i učitelja, kako bi se povećale njihove kompetencije i motivacija za ovakvim oblikom rada.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis deals with selected activities which can be used during all-day school. The main goal was to outline activities teachers can use in their direct work with children, all of which encourage their physical, mental, social and emotional development. From the theoretical point of view, teachers can organize their work through play time. Playing as an inevitable element of work during all-day school has the greatest presence in extracurricular activities. In practice, this is visible in numerous linguistic, multi-media, musical, artistic and physical activities that are described and explained in detail in this thesis. Some of them include animation of objects, making origami, forming a classroom musical band and others. All-day school is an insufficiently researched area of education that provides teachers with new ways of organization and implementation that largely differ from regular teaching. It partly focuses on the teachers' work attitudes, communication with parents, organizing and motivating students. An empirical research was conducted with the help of a questionnaire survey on a sample of 91 students attending the 5th academic year of the Faculty of Teacher Education at the University of Zagreb. It showed a divided opinion among students (50.5% would not work, 49.5% would work) concerning all-day school. The research confirmed the assumption that students considered themselves not competent enough to engage in this form of teachers’ work. The majority of students emphasized greater interest in regular classroom work and the comparison of all-day school with kindergarten was given as one of the reasons for objecting to it. On the other hand, the students who would like to work in all-day school, see in it the opportunity to gain new experience, more freedom and relaxed working environment. The data from the above-mentioned research reveals the need for better education of students and teachers in order to increase their competence and motivation for all-day school.
Ključne riječi
produženi boravak
igra
aktivnosti
škola
učitelj
Ključne riječi (engleski)
all-day school
play time
activities
school
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:937409
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-22 07:32:17