Naslov Dramske metode za razvijanje socijalnih vještina
Naslov (engleski) Drama Methods for Developing Social Skills
Autor Lucija Feketić
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Gruić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Socijalno kompetentna osoba je ona koja zna iskoristiti svoje potencijale i potencijale iz okruženja za vlastiti razvoj kako bi stvorio nove, i razvijao postojeće, zadovoljavajuće odnose s drugima u svom okruženju. (Brdar i Pokrajec – Bulian, 1993, prema Katz i McClellen, 1999; Modrić, 2016). Da bi osoba bila socijalno kompetentna, mora imati usvojene socijalne vještine. Jedno od područja istraživanja socijalne kompetencije je kooperativno i prosocijalno ponašanje. (Brajša- Žganec, 2003, prema Hrženjak, 2016) Prosocijalno ponašanje je ponašanje koje je u skladu s ciljem pomaganja drugima ili činjenjem koristi za nekog drugog (Eron i Huesman, 1990.; Lewis i Miller, 1990.; Keresteš, 2002., prema Brebić, 2008), odnosno, oblik moralnog postupanja pojedinca prilikom kojeg manifestira društveno poželjna ponašanja kao što su suradnja, pomaganje, tješenje i dijeljenje s drugima. (Vasta i suradnici, 1998, prema Ključević, 2008) S obzirom da je igra temeljna dječja aktivnost putem koje se dijete razvija i uči o svijetu u kojem živi, treba je obogaćivati kako bi djeca dobila što kvalitetnija iskustva za vlastiti razvoj, osobito pozitivna iskustva socijalizacije. Istraživanja pokazuju da je socijalna kompetencija za uspješnost u privatnom, kao i poslovnom životu, važnija od ostalih faktora. Simbolička igra zahtijeva visoku razinu interakcije s drugim igračima te je odličan poligon za usvajanje i razvijanje socijalne kompetencije, a time i prosocijalnih vještina. Obogaćena, okvirno isplanirana i vođena simbolička igra jest dramska igra, jedna od metoda provođenja dramskog odgoja. (Lekić i sur., 2007) Osim što djeci omogućuje slobodu korištenja svih svojih potencijala jer je samo okvirno strukturirana, tj. obavezno je samo odrediti dramsku situaciju, a to je većinom sukob, moralna dilema ili rješavanje problema, ona se uvijek igra u paru ili grupama. To su osnovni razlozi zašto djeca ovom metodom razvijaju socijalne vještine i emocionalnu inteligenciju, te time usvajaju prosocijalno ponašanje.
Sažetak (engleski) A socially competent person is the one who is able to use his / her potential and potential from the environment for his / her own development to create new and develop existing, satisfactory relationships with others. (Brdar and Pokrajec - Bulian, 1993, according to Katz and McClellen, 1999; Modrić, 2016). In order for a person to be socially competent, they must have adopted social skills. One of the areas of social competence research is co-operative and prosocial behavior. (Brajša-Žganec, 2003, according to Hrženjak, 2016) Prosocial behavior is a behavior that is consistent with the purpose of helping others or making a benefit to someone else (Eron and Huesman, 1990, Lewis and Miller, 1990, Keresteš, According to Brebić, 2008), ie, the form of moral behavior of an individual in manifesting socially desirable behaviors such as co-operation, helping, comforting, and sharing with others. (Only associates, 1998, according to Ključević, 2008) Given that play is a fundamental child activity through which the child develops and learns about the world in which he lives, it should be enriched so that the children gain the highest quality experience for their own development, especially positive experiences of socialization. Research shows that social competence for successful private as well as business life, is more important than other factors. Symbolic play requires a high level of interaction with other players and is an excellent platform for adopting and developing social competencies, and thus pro-social skills. An enriched, framed and guided symbolic game is a dramatic play, one of dramatic education methods. (Lekić et al., 2007) Except it allowes children to use all their potentials because it is based on framework structure, ie it is only necessary to determine the dramatic situation, which is mostly a conflict, moral dilemma or problem solving, it is always played in pairs or groups. These are the primary reasons why children develop social skills and emotional intelligence through this method and thus adopt prosocial behavior.
Ključne riječi
dramska igra
dramski odgoj
socijalna kompetencija
prosocijalne vještine
Ključne riječi (engleski)
drama play
drama education
social competence
prosocial skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:018164
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-22 09:00:39