Naslov Crtačke tehnike u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Drawing Techniques in Working With Preschool Children
Autor Ivana Blažević
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dijete se spontano izražava zbog unutarnje potrebe koja je urođena i prisutna kod sve djece, ali i zbog užitka istraživanja svoje okoline i sebe samoga. Crtanjem se spaja realistični svijet i svijet mašte te na taj način dijete ima potpunu slobodu izražavanja svojih misli i osjećaja. Također, prisutna je i potreba za neprestanim mijenjanjem sadržaja rada kako bi dječje želje i njihovo izražavanje bilo raznoliko. Dječji izraz karakterizira spontanost, skladnost, ritmičnost te ekspresija.Za djetetov cjeloviti razvoj potrebno je osigurati djetetu raznolike i kvalitetne poticaje, materijale i sredstva za rad te dopustiti potpunu slobodu u likovnom izražavanju. U ovom radu, proučavala sam i istraživala crtačke tehnike kao sredstvo izražavanja dječje likovnosti. U prvom dijelu rada obrađuje se teorijski dio o crtačkim tehnikama, dok drugi dio rada prikazuje proces praktične uporabe crtačkih tehnika u radu s djecom predškolske dobi. Jedna od ključnih potreba djece je upravo čežnja za novim iskustvima pa takav interes iziskuje nove mogućnosti istraživanja i primjenjivanja zadanih materijala. Cilj ovog rada je proučiti i analizirati načine na koje djeca predškolske dobi koriste crtačke tehnike te kako pomoću njih izražavaju svoje likovne sposobnosti. Svako dijete ima različit likovni izričaj, upravo zbog različitih doživljaja te na taj način stvara jedinstven i individualan crtež. U praktičnom dijelu rada opisane su likovne aktivnosti provedene u tri starije skupine u vrtiću.
Sažetak (engleski) The child spontaneously expresses himself because of the inner need that is innate and present in all children, but also because of the pleasure of exploring his surroundings and himself. Drawing brings together the realist world and the fantasy world, thus giving the child complete freedom to express his or her thoughts and feelings. Also, there is a need to constantly change the content of work so that children's desires and their expression are diverse. Children's expression is characterized by spontaneity, harmony, rhythm and expression. For the child's overall development, it is necessary to provide the child with diverse and high quality incentives, materials and means of work, and to allow complete freedom in artistic expression. In this paper, I have studied and explored drawing techniques as a means of expressing children's art. The first part of the paper deals with the theoretical part on drawing techniques, while the second part presents the process of practical use of drawing techniques in working with preschool children. One of the key needs of children is the desire for new experiences, so such interest requires new possibilities for research and application of the given materials. The aim of this paper is to study and analyze the ways in which preschool children use drawing techniques and how they express their artistic abilities. Each child has a different artistic expression, precisely because of different experiences, thus creating a unique and individual drawing. The practical part of the paper describes the artistic activities carried out in three older groups in kindergarten.
Ključne riječi
crtačke tehnike
crtež
dijete
Ključne riječi (engleski)
drawing techniques
drawing
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:890347
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-22 06:57:09