Naslov Poticajnost glazbe za govorni razvoj djece rane dobi
Naslov (engleski) Influence of Music on Child´sSpeech Development
Autor Marta Bjeličić
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Mentor Jelena Vignjević (sumentor)
Član povjerenstva Igor Peteh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Brojna istraživanja ukazuju na doprinos različitih oblika glazbenih aktivnosti na razvoj djetetova govora. Pri tome osobito značaju ulogu ima djetetova okolina. S obzirom na to da većina djece veliki dio svog dnevnog vremena provodi u odgojno-obrazovnoj ustanovi, značajnu ulogu u razvoju govora djece rane dobi ima odgojitelj i njegove kompetencije. Temeljna svrha ovog rada je doprinijeti razvoju svijesti o značajnom doprinosu glazbenih aktivnosti u razvoju djetetova govora. Cilj rada je istražiti stavove i mišljenja odgojitelja o poticajnosti glazbe za govorni razvoj djeteta. U radu je prikazana povezanost između glazbe i govora te kako se oni međusobno nadopunjuju. Istaknuto je kako glazba utječe na razvoj govora djece rane dobi te su navedeni oblici glazbenih aktivnosti koji se provode u odgojno-obrazovnoj praksi radi poticanja govora. Opisan je tijek glazbene edukacije odgojitelja na Učiteljskom fakultetu, njegova uloga u glazbenom odgoju i obrazovanju djece rane i predškolske dobi te kolegiji koje je potrebno pohađati tijekom studija. Anketu izrađenu u svrhu ovog istraživanja ispunila su 93 ispitanika, odnosno odgojitelja koji trenutno rade u dječjim vrtićima. Sastoji se od tri podskale: opće informacije (o ispitaniku), stavovi ispitanika o dobrobiti glazbe za govorni razvoj djece te glazbeno obrazovanje odgojitelja1. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na to da odgojitelji smatraju kako glazba ima značajan utjecaj na razvoj govora djece rane dobi te se smatraju kompetentnima za provođenje glazbenih aktivnosti u odgojno-obrazovnoj praksi.
Sažetak (engleski) Numerous studies show how various forms of music activities affect child’s speech development. The child’s environment plays particularly important role in this. Since a lot of children spent most of their daily time in educational institution, important role in child’s speech development have preschool teachers and their competencies. The purpose of this paper is to contribute to the development of awareness of the stimulation music has on the development of children's speech. The goal of this paper is to explore the preschool teacher attitudes and opinions towards the influence of music on child’s speech development. The paper shows the connection between music and speech and how they complement each other. A special emphasis is placed on the ways in which music influences child’s speech development and forms of music activities which are carried out in educational practice in order to encourage speech. Furthermore, the text presents the course of music education and obligatory courses for preschool teachers at the Faculty of Teacher Education, as well as details the role of a preschool teacher in the music education of preschool children. A survey created for the purpose of this research was completed by 93 respondents, preschool teachers who currently work in Croatian kindergartens. The survey consists of three subscales: general information (about the respondent), respondent attitudes towards the well-being of music for child’s speech development and music education of preschool teachers. The results point out that preschool teachers believe that music significantly influences child’s speech development and that they find themselves competent to carry out music activities in educational practice.
Ključne riječi
govor
glazba
odgojitelj
aktivnosti
obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
speech
music
preschool teacher
activities
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:154332
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-22 07:28:12