Naslov Likovno oblikovanje slikovnice tehnikama prostorno - plastičkog oblikovnja
Naslov (engleski) Image Shaping of the Picturebook by Spatial - Plastic Formatting Techniques
Autor Lana Zubić
Mentor Ivana Gagić Kičinbači (mentor)
Član povjerenstva Danijel Žabčić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Gagić Kičinbači (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Likovno oblikovanje slikovnice kompleksan je i međuovisan proces više subjekata, od kojih su najznačajniji autor te ilustrator. Uz samo oblikovanje teksta u lingvističko primjerenom stilu ključne su i ilustracije, koje bi svojom ljepotom ili razigranošću tonova trebale privlačiti pažnju samih čitatelja. Likovne tehnike, od najjednostavnijih crtačkih, do zahtjevnijih i onih za koje je potrebno vremenski dugotrajnija izrada, tehnike prostorno-plastičnog oblikovanja, oživljuju same ilustracije i sukladno priči dočaravaju i upotpunjuju samu slikovnicu. Povijesno se slikovnica smatrala vrlo vrijednom i rijetkom knjigom čija današnja rasprostanjenost i široki spektar od nekvalitetno oblikovanih do slikovnica visoke umjetničke razine oblikovanja pokazatelj je velike promjene koja je nastupila od samih početaka izdavanja iste. Štoviše, slikovnica je dječja knjiga čija uloga jest zabaviti dijete, ali i razvojna jer potiče ne samo estetsko-umjetnički odnosno likovni aspekt djetetova razvoja već sukladno tome djeluje na razvoj govora, logičnog povezivanja, pamćenja i mašte. Zbog toga je važno da slikovnice budu primjerene dobi jer dijete u dobi od dvije godine i u dobi od šest godine nema sličan likovni ukus niti posjeduje jednako razvijen stupanj pozornosti prilikom čitanja. Boja ilustracije i teksta, dimenzije i format, vanjsko uređenje slikovnice tj. njegove korice uvelike utječu na privlačnost uporabe. U sklopu ovog rada uključena je izrada interaktivno didaktičke slikovnice odnosno njezine posebne podvrste, tihe knjige, čija namjena je razvijanje senzomotorike te fine motorike manipuliranjem različitih životno-praktičkih aktivnosti koje sama knjiga nudi djetetu za interakciju. Govoreći o vrstama slikovnica, bile one edukativne, u digitalnom obliku, laporelo ili interaktivno-didaktičke neminovno je da služe svojoj svrsi, a to je poticanje djetetova rasta i razvoja kroz igru.
Sažetak (engleski) The picture image design is a complex and process of several subjects, most important of which are the author and illustrator. In addition to just styling the text in a linguistically appropriate style, key illustrations are also essential, which should attract the attention of the readers with their beauty or playfulness. Artistic techniques, from the simplest, drawstring to the more demanding and time-consuming design, the spatial-plastic formatting technique, the illustrations themselves revive and, according to the story, spell out and complete the picture book itself. Historically, the picture book has been considered a very valuable and rare book whose today's widespread and wide range of kits to high-quality indicators is a major change that has emerged since the very beginnings of its release. What's more, the picture book is a pediatric book whose role is to have fun while reading, but also because it promotes not only the artistic or visual aspect of the child's development, but also in terms of speech development, logical connectivity, memory, imagination and much more. For this reason, it is important that the picture books are suitable for developmental age, since the child at the age of two and six years does not share a similar artistic taste or possess the same degree of attention when reading it. The color of the illustration and the text, the dimensions and the picture format, its cover greatly influences the desirability and appeal of the use. This work includes the creation of an interactive-didactic picture book or its special subtype, a quiet book whose purpose is to develop a sensomotor and a fine motor manipulation of the various life-practical activities that the book itself offers to the child to interact. Speaking of the types of picture books, any educational, digital, laporel or interactive-didactic, it is inevitable to serve its purpose, which is to stimulate the child grow.
Ključne riječi
oblikovanje
likovne tehnike
slikovnica
ilustracije
tiha knjiga
Ključne riječi (engleski)
shaping
art techniques
picture books
illustrations
silent book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:275602
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-23 07:21:32